Vad är det egentligen för mening med alltihop?

Varför är vi här?

Maj-Lis Richardson

Varför lever vi på jorden?

Vad händer när vi dör?

Har vår planet alltid sett ut som den gör idag?

Vad händer med den och med oss i framtiden?

Dessa frågor och många därtill fick Maj-Lis svar på när hon läste några av Rudolf Steiners böcker. Till hennes stora glädje har hon dessutom fått gåvan att samarbeta med samt få tillägg och förklaringar av universella guider från Andra sidan. Hennes önskan är att denna bok ska skänka ljus och hopp till dig.

Maj-Lis Richardson är pensionerad lärare, bosatt i mellersta Sverige, och har under cirka tio års tid haft förmågan att kommunicera med andevärlden. Det här är hennes första bok.

Våra böcker säljs i bokhandeln, via vår webbsida, Bokinfo samt Stjärndistribution.

Förlagshuset Siljans Måsar, Ystad. Tfn: 0411-733 33

Pressreleaser med fria artiklar och bildmaterial finns på www.mynewsdesk.se under Förlagshuset Siljans Måsar. Provkapitel att läsa finns på www.provlas.se, www.smakprov.se, www.siljansmasar.com.

Kontakta oss gärna om Ni önskar recensionsex eller läsex: yvonne@siljansmasar.com

• Litteratur

• boklansering
  • boksläpp
  • böcker
  • författare

Yvonne Frank Månsson

Presskontakt Bokförläggare Ansvarig utgivare; Förlagshuset Siljans Måsar 0708-31 81 79

NY BOK OM SYSTERSKAPETS POTENTIAL UTE NU!

​Kreativt systerskap av Yvonne Frank Månsson. Temperaturen stiger. Vårt samhälle förändras och på alla områden över hela världen blir vår livssituation allt mer oroväckande. Våra döttrar är rädda för att bli våldtagna, vi vuxna är rädda för terrorism och främlingar och våra äldre är rädda för fattigdom, utsatthet och ensamhet. Vilka resurser äger systerskapet?

BOKSLÄPP AV "DEN DÄR KNÄCKEN", ROGER WILLEMSEN

Den där knäcken av Roger Willemsen. Översättare​: Joachim Retzlaff. Roger Willemsen – den sprudlande entusiasten och ordakrobaten – nu på svenska. Alla är rotade i sagan. Allt mörknar eller förbleknar, allt bryts och förgås, allt ändrar färg och arom, och bara hånfullt säger man att världen är ”hel”, väl medveten om att även den har fått sig en knäck.

Inbjudan till bokrelease: Roger Willemsen

Välkommen till Bokhandeln i Ystad, onsdagen den 14 september, kl 18.30! Barbara Fellgiebel, ABF, översättare Joachim Retzlaff samt Yvonne Frank Månsson, berättar om Roger Willemsen och läser ur boken. Frågestund & mingel efteråt. Roger Willemsen är än så länge ett okänt namn i Sverige. Han har under lång tid varit den mest välspråkiga tyskspråkiga författaren, samhällsdebattören och TV-mannen.

SYSTERSKAPET KITTLAR

​Kreativt systerskap av Yvonne Frank Månsson. Temperaturen stiger. Kvinnligheten kallar. Vad väntar vi på? Bokmässan Göteborg: Monter F01:16

Den kosmiska planen har bevarats inom indianernas profetior – tills nu!

​Maia Aela – Vindens barn och den nya människan av Jennyli Gustafsson. Böckerna om Maia Aela förebådar en ny tidsålder där inkamästare åter ska beträda Jorden. Indianstammar från Nord- och Sydamerika har i sina profetior i hundratals år bevarat en kosmisk plan som nu frigörs för människan. Maia Aela reser till Machu Picchu i Peru för att slutföra sitt uppdrag.

Vad förenar egentligen kyrkorna?

Vad förenar egentligen kyrkorna? Mystik är den verkliga världsvida dialogen, ekumeniken, det enda äkta, verkliga, effektiva, sanna och eviga fredsprojektet i hela världen. Det är mystiken som förenar alla kyrkor och alla religioner och inte teologin. - Läs i boken Mäster Fritz. om en svensk mystiker och hans skarpa kritik, inte bara av kyrkan utan även av religionsvetenskap och teologi.

Mäster Fritz. En svensk mystiker

Mäster Fritz. En svensk mystiker av Åke Åredal. En svensk mystikers livsresa från Bygdsiljum genom det akademiska Uppsala till GUDs gränslöst stora och oändligt nära Himmelrike som ÄR JAG inom varje människa i mystik (åter)förening, unio mystia. Vad var det för hemlighet han talade om? Och vem var han egentligen? Dåre eller Gud? Och vad var det han ville lära oss?

Roger Willemsen nu på svenska

​Den där knäcken av Roger Willemsen. Översättare Joachim Retzlaff. Roger Willemsen – den sprudlande entusiasten och ordakrobaten – nu för första gången på svenska. Alla är rotade i sagan. Allt mörknar eller förbleknar, allt bryts och förgås, allt ändrar färg och arom, och bara hånfullt säger man att världen är ”hel”, väl medveten om att även den har fått sig en knäck.

Inbjudan till bokrelease av fyra nya titlar

​Förlagshuset Siljans Måsar gästar Vattumannens Bokhandel, Drottninggatan 83, Stockholm, med fyra nya böcker, lördagen den 15 oktober, kl 14-16. Vi bjuder på författarföreläsning, bubbel, tilltugg & mingel samt specialerbjudande på våra böcker. Varmt välkommen!

Leva – Mitt år 2017

Leva – Mitt år 2017 Ny kalender sätter guldkant på året 2017 av Mia de Neergaard & Eva Danneker Vill du känna glädje, inspiration och fokus 365 dagar under 2017? Drömmer du om att stärka din självkänsla, vara närvarande i nuet, utveckla kärleken, starta eget, öka din inkomst eller att våga satsa på något du verkligen brinner för? LEVA – Mitt år 2017 hjälper dig att nå dit du vill.

Hur länge orkar vi hänga med i livets spel?

​Hur länge orkar vi hänga med i livets spel? av Anette Larsson. Läsupplevelsen som ger dig en rivstart och lyfter dig till nya tankesprång! Anette har skrivit en historia om kvinnan Mayinne och hur hon läker sina själsliga och psykiska sår med meditation som verktyg. I den inre lugna sfären utforskar hon sina tidigare liv och tar emot de budskap hon behöver höra.

Varför är vi här?

​VARFÖR ÄR VI HÄR? av Maj-Lis Richardson. Vad är det för mening med allt och vad händer när vi dör? Varför lever vi på jorden? Vad händer när vi lämnar det jordiska livet? Hur har vår planet jorden utvecklats? Hur ser framtiden ut för den och oss? I boken ges svaren på dessa och många fler existentiella frågor som människan alltid har ställt sig.