BOKSLÄPP: KONSTEN ATT LYSSNA PÅ SOLEN

En trevlig bok om solen

Martin

Konsten att lyssna på solen

Sommaren 2013 envisades Martin med att ofta ligga ute på gräsmattan och titta rakt in i solen. Hans stödpersoner oroade sig för att han skulle förstöra sina ögon och bli förkyld, men han gick inte att hejda. Vid deras samtal efteråt, berättade Martin om sina upplevelser av solen.

I boken kommenterar han omgivningens oro för honom och hans ögon: ”Gud var inte så dum då han lät mig vara autist i detta liv. Mitt liv är meningsfullt nu när jag kan se in i solen ofta. Jag kommer inte att bli blind av detta för jag kan nyansera min blick så att det inte skadar ögonen.”

Kontakta oss gärna om Ni önskar recensionsex eller läsex. Våra böcker säljs via Bokinfo, Stjärndistribution samt vår webbsida www.siljansmasar.com.

Härliga juletider!

Yvonne

Förlagshuset Siljans Måsar

Ystad

Fröet till förlaget såddes vid Siljan i Dalarna en kall oktoberkväll, 2008, en magisk afton där skrivandet tog form. Bokförlaget drivs av Yvonne Frank Månsson, egen företagare sedan 80-talet, Kreativ Producent, Utlandskorrespondent och författare. "Siljan" i namnet står för naturens kraft & skönhet och "Måsar" för det inre, subtila perspektivet samt den andliga resursen.

Förlagshuset Siljans Måsar ger ut livsfilosofi & feelgood-böcker och är en röst för de författare som skriver det goda och helande ordet. Vår böcker vill bekräfta rikedomen inom Dig.

Karma och naturväsen visar vägen

Med hjälp av naturväsen och förståelsen av vårt livskarma, kan vi ta oss vidare i vår utveckling. Det menar bröderna Andreas och Erik Osika som – trots att bägge har grav autism – nu kommer ut med var sin bok om de mer mystiska och för oss osynliga sidorna av tillvaron. ”Boken om vår karma” och ”Elementarväsen” av Erik och Andreas Osika ges ut av Förlagshuset Siljans Måsar.

BOKSLÄPP: FINNS DET LIV EFTER DÖDEN?

100 samtal med Claes Birgitta Segerblom ​ Finns det liv efter döden? Om livet som ett enda flöde, där det fysiska inte är avskilt från det som händer efter döden. Om detta skriver diakonen, socionomen och terapeuten Birgitta Segerblom i boken ”100 samtal med Claes”.

AKTUELLA FÖRFATTARE GÄSTAR VATTUMANNEN

Varmt välkommen in i bokvärmen, lördagen den 23 januari, kl 13-15. Förlagshuset Siljans Måsar gästar Vattumannens Bokhandel, Drottninggatan 83, Sthlm, med sina aktuella författare: Birgitta Segerblom; "100 samtal med Claes" Vendela B Brännborn; "Det bortglömda folket" Markus Osika; "Minnen av tidigare liv" Martin; "En trevlig bok om solen" Läs mer på www.siljansmasar.com

VÄLKOMMEN IN I BOKVÄRMEN!

Förlagshuset Siljans Måsar gästar Vattumannens Bokhandel på Drottninggatan i Stockholm, med flera boknyheter. Välkommen att träffa våra författare och deras böcker, lördagen den 23 januari, kl 13.00 - 15.00 samt söndagen den 24 januari, kl 13.00 - 16.00. Vi bjuder på lite gott – fritt inträde! Läs mer på www.siljansmasar.com. Varmt välkommen! Yvonne & Eva

SVÅR AUTISM KAN ÖPPNA FÖR ANDRA EGENSKAPER

​Tre bröder Osika samt deras vän Martin; alla med svår autism, har nu givit ut böcker. De har alla under många, många år suttit inlåsta i sina kroppar, utan möjlighet att kommunicera med omgivningen. Deras glädje över att äntligen kunna förmedla vad de har upplevt och upptäckt är befriande för dem. Och de har alla mycket att lära oss som kan tala, röra på oss och leva normalt.

KONSTEN ATT LYSSNA PÅ SOLEN

​En trevlig bok om solen av Martin Konsten att lyssna på solen Att solen ger värme och liv det vet vi – men att den kan kommunicera med oss direkt är det nog få av oss som känner till. Martin som har svår autism vet. Med särskilt stöd har han fått hjälp att skriva ned sina upplevelser av en sol som samtalar med honom. Nu ges ”En trevlig bok om solen”, ut på Förlagshuset Siljans Måsar.

BOKNYHETER TILL JUL

​BOKNYHETER I DECEMBER Vi har tre nya titlar som lanseras innan jul – böcker som vill gott och följer hjärtas intelligens: Birgitta Segerblom, aktuell med boken ”100 samtal med Claes”. Martin, aktuell med boken ”En trevlig bok om solen”. Markus Osika, aktuell med boken ”Minnen av tidigare liv”.