Berörande samtal mellan en hund och hans husse

Oliver Fröjds filosofiska betraktelser

Fragment och livsskärvor, till dess morgonen gryr

David Stenfelt

De rör sig i både mörker och ljus, glädje och förtvivlan i sina långa och många samtal om livets stora och små frågor. Den fyrbente vännen Oliver Fröjd och hans husse David Stenfelts gemensamma funderingar och tankeutbrott om livets olika skiftningar har nu tagit form i boken ”Oliver Fröjds filosofiska betraktelser – Fragment och livsskärvor, till dess morgonen gryr” och ges ut av Förlagshuset Siljans Måsar.

Jag skulle nog säga att det viktigaste budskapet skulle kunna sammanfattas i ordet ”medvetandegöra”. Eller att det handlar om allas vår strävan och kamp att röra oss mellan eller från rädsla till tillit. Att hitta en ”del-sanning” om mig själv som gör att jag kan ta ett nytt steg, för att där med en ny horisont kanske hitta en ny delsanning och så vidare, skriver David.

Röster om boken:

"Kloke gamle vovven Oliver Fröjd (Freud!) åker med sin husse till "Blå Pellevinken", ön i den småländska sjön. Här utväxlar de förtroligheter om tillvarons djupaste frågor. Om att kärleken till medmänniskorna är viktigare än alla högstämda bekännelser till religiösa system och dogmer. Om mystiken som en väg till livsförståelse. Om resan från rädsla till tillit. Husse David, teolog och terapeut, har samlat ihop de underfundiga tankefragmenten i denna annorlunda bok."

Stefan Edman, författare

Våra böcker säljs i bokhandeln, via vår webbsida, Bokinfo, Stjärndistribution samt till F-pris direkt via oss: info@siljansmasar.com

Förlagshuset Siljans Måsar, Ystad. Tfn: 0411-733 33

Pressreleaser med fria artiklar och bildmaterial bifogas samt finns på www.mynewsdesk.com under Förlagshuset Siljans Måsar. Provkapitel att läsa finns på www.provlas.se, www.smakprov.se, www.siljansmasar.com.

Kontakta oss gärna om Ni önskar recensionsex eller läsex: yvonne@siljansmasar.com

• hundar

De dolda åren

Stora delar av kristenheten har i hög grad fokuserat på Jesus lidande och död. Andra har lyft fram kärleksbudskapen som de centrala. Men vad betyder egentligen budskapen och hur kan man tolka dem? Och vad sysslade Jesus med under alla de år som inte bibeln berättar om? Författaren Maj- Lis Richardson tecknar en något annorlunda version av hans liv och budskap i ”De dolda åren”.

Feelgood om mod och rädsla

​Om du bara vågar av Sylvia Lidén Nordlund. Hur möter man sin rädsla för att bli ensam och hur reser man sig efter tuffa tider? Det är några av de frågor som förskolläraren Mia tampas med i relationsromanen ”Om du bara vågar”, författad av Sylvia Lidén Nordlund och som nu ges ut av Förlagshuset Siljans Måsar.

Sökandet efter inspiration

När Silke Hellström påbörjade sitt andliga sökande, sökte hon inspiration utifrån ett kvinnligt perspektiv som hon skulle kunna identifiera sig med. Först när hon själv började skriva om en kvinnas resa inom det andliga området, fann hon det hon sökte. Nu ger Förlagshuset Siljans Måsar ut ”Resa i kärlek” samt kalendern ”Ditt hjärtas dagar” som även den har Silke Hellström som upphovskvinna.

Meningen med allt och den moderna fysiken

Solens bok – Jag är den jaget är, av Lil Hjertström. Vilka beröringspunkter finns mellan de andliga principerna och den moderna fysiken och vad är det egentligen för mening med allt? Lil Hjertström spänner över de riktigt stora frågorna i boken ”Solens bok – jag är den jaget är” som nu ges ut av Förlagshuset Siljans Måsar.

Boksläpp i Vattumannens nya lokaler

​Välkommen på bokrelease, lördagen den 15 december, kl 14.00 – 16.00 i Vattumannens nya lokaler, Fleminggatan 35 på Kungsholmen. Vi bjuder på författarföreläsning, mingel, bubbel & tilltugg samt specialpriser på våra böcker: "Barly" av Marita Östberg och "Balans" av Malin Forsén. Hjärtligt välkommen önskar Eva & Yvonne!

Hjälp till självhjälp vid psykisk ohälsa

​BALANS av Malin Forsén. Efter ett kaosartat liv med svåra utmaningar, insåg Malin Forsén att en viktig beståndsdel saknades: Balans, med existentiellt perspektiv. Nu har hon skrivit boken ”Balans – Från inferno till inre balans”, där hon betonar vikten av hjälp till självhjälp, att komma i balans och minska psykisk ohälsa och stress hos barn, ungdomar och vuxna.

Fragment och livsskärvor, till dess morgonen gryr

​Oliver Fröjds filosofiska betraktelser – Fragment och livsskärvor, till dess morgonen gryr, av David Stenfelt: De rör sig i både mörker och ljus, glädje och förtvivlan i sina långa och många samtal om livets stora och små frågor. Den fyrbente vännen Oliver Fröjd och hans husse David Stenfelts gemensamma funderingar och tankeutbrott om livets olika skiftningar finns nu i bokform.

Kärleksbudskapens syfte idag

De dolda åren av Maj-Lis Richardson. Stora delar av kristenheten har i hög grad fokuserat på Jesus lidande och död. Andra har lyft fram kärleksbudskapen som de centrala. Men vad betyder egentligen budskapen och hur kan man tolka dem? Och vad sysslade Jesus med under alla de år som inte bibeln berättar om?

Öppet Julhus på Siljans Måsar

Söndagen den 9 december, kl 15.00 – 17.00 har Förlagshuset Siljans Måsar, Ystad, öppet julhus med generösa bokpriser, bookoutlet, författarmingel, signering, glögg och julmys. Eftermiddagen avslutas med julmeditation, kl 17.00-18.00. Fritt inträde! Hjärtligt välkommen!

Litteraturrundan på Siljans Måsar

Välkommen till Förlagshuset Siljans Måsar, den 4 - 5 maj, kl 15-17. Här träffar du några av våra författare, våra boknyheter, minglar och lyssnar till när våra författare berättar om sina böcker. Långa ljusa dagar och ljumma nätter nalkas och våren vill inget annat än att omfamna oss. En bok kan få dig att stanna upp. Våra böcker är helt befriade från kommersiella inslag!