Offlinesignering med Signicat Workflow och SignIT Multi

Signicat Workflow och SignIT Multi underlättar offline-signering

Mer än 3,5 miljoner svenskar har deklarerat och loggat in till försäkringskassan eller PPM med e-legitimation (BankID, Telias och Nordeas e-leg). Snart sagt alla banker kommer att använda e-legitimation som inloggning till sin internetbank inom ett år. Allt fler kreditansökningar, ny-kund-processer och andra avtal signeras också med e-legitimation. Till exempel kan invånarna i Västra Götalandsregionen (VGR) byta vårdcentral och se läkemedelslista med hjälp av den, och på SEB.se kan du bli kund och få internetbank genom att signera med din e-legitimation. I många fall görs allt direkt på nätet utan papper och fysiska möten. Men när det handlar om formulär, kanske med bilagor, som ska signeras av flera parter kan det ofta dra ut på tiden och då kan inte alla samlas på en webbsida.

Därför lanserar Signicat AB nu tjänsterna Signicat Workflow och Signicat SignIT Multi. Tillsammans gör de att du på ett mycket enkelt sätt kan sätta upp ett eller flera dokument till en signeringsordning för att sedan låta servrarna avisera personerna i rätt ordning, när föregående person har signerat. Aviseringen sker via SMS och/eller e-post. Dessutom kan du när du vill gå in och kontrollera var i processen signeringsuppdraget befinner sig. Priset per signeringsorder är från under 10:-. När dokumentet är signerat kan du välja att lagra dem med Signicat Archive, eller så laddar du hem det och lagrar det i eget arkiv – eller både och.

Många av de dokumenthanteringssystem som finns på marknaden idag kan dessutom på ett enkelt sätt kopplas till Signicats tjänster med en så kallad Connector. Då kan du vara igång på mycket kort tid.

Signicat har levererat e-ID och e-signatur som nätbaserad prisbelönt tjänst sedan 2005, och är ett av de bästa exemplen i Norden på den nya megatrenden Software-as-a-Service, som är i färd med att revolutionera IT-marknaden. Signicat ger i dag 40-tals större företag och offentliga verksamheter över hela Norden tillgång till över 13 miljoner säkra nät-identiteter i Sverige, Danmark, Finland, Norge, och 2,5 miljoner i Baltikum.

Mer info på: www.signicat.com

Eller kontakta:

Anders Liman                                                                 Arne Vidar Haug

Regional Sales Manager                                               Business Manager

anders.liman@signicat.com                                          arne.vidar.haug@signicat.com

070-345 11 77                                                                +47 93 06 03 04

• Elektroniska affärer, kommunikation

• e-legitimation
  • e-signatur
  • eid
  • signering
  • bankid