Signalistens ombyggnad i Ritorp är nu igång

Bostadsstiftelsen Signalistens renoveringsarbete i Ritorp inleds idag, den 1 mars, med M3 Bygg som generalentreprenör.

Mellan 2014 - 2015 renoverades totalt 133 lägenheter i Signalistens låghus i Ritorp, Solna, och nu fortsätter arbetet med de resterande husen.

– Det känns bra att arbetet nu kommit igång och jag tror många med mig delar den känslan. Vi måste tänka långsiktigt och de åtgärder som nu ska genomföras är nödvändiga för att vårt bestånd ska vara i bra skick för våra hyresgäster idag och för våra framtida hyresgäster, säger Magnus Nilsson (m), styrelseordförande i Signalisten.

Arbetet omfattar renovering och stambyten i 212 stycken lägenheter. Berörda kvarter är Myran 3, med adresserna Fläderstigen 2-4 och Törnbacken 2, Getingen 1 med adressen Törnbacken 4-8 och Biet 2 med adressen Törnbacken 10. Entreprenaden beräknas vara färdigställd i maj 2020.

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och 170 lokaler i fastigheter runt om i Solna.