Signalisten rattar parkeringsuthyrning i Solna

Signalisten rattar parkeringsuthyrning i Solna

Idag tar Signalisten över uthyrning av Solna stads parkeringsplatser. Det innebär att cirka 7000 parkeringsplatser runtom i Solna kan hyras ut från en och samma plats till privatpersoner och företag.

Beslutet att Signalisten tar över Solna stads uthyrning av parkeringsplatser på mark och garage fattades i december 2019, med startdatum den 1 juli 2020. Syftet var att erbjuda kunderna bättre service och smidigare hantering.

Under våren har båda parter arbetat intensivt med att möjliggöra övertagandet, bland annat har de köande bilplatskunder som önskar flyttats över till Signalisten, med bibehållen kötid.

– Det känns väldigt bra att kunna erbjuda en gemensam plats för att hyra ut parkeringsplatser i Solna. Enklare och tydligare för de som bor eller arbetar här, samtidigt som vi sparar resurser för administration, säger Magnus Nilsson (M), styrelseordförande på Signalisten.

– Vi hälsar våra nya parkeringskunder varmt välkomna, både från Solna stad och de som är helt nya. Det här är en stor dag för Signalisten som vår personal kämpat länge för - äntligen är vi igång! säger Thobias Leidenfors, chef för avdelningen Marknad Parkering och lokaler.

Vill du ställa dig i kö?

På Signalistens webbsida kan du se vilka lediga parkeringsplatser som finns tillgängliga just nu och anmäla intresse. Där finns också detaljerad information om villkor och hur uthyrningen fungerar.