Signalisten påbörjar fyra nya lägenheter på Hallen

Signalistens arbete med att bygga om gemensamhetsutrymmena i fastigheten Hallen på Algatan 2-4 till bostadslägenheter påbörjades denna vecka. De fyra nya lägenheterna ska förmedlas via kön för seniorlägenheter 65+.

Under februari månad kom byggställning och inhägnad på plats och själva produktionen av lägenheterna påbörjades denna vecka. Arbetet väntas pågå till och med slutet av juni 2017.

– Det är positivt att vi får fler seniorlägenheter då efterfrågan är stor och de vi har är attraktiva med en genomsnittlig kötid på fem år. Att arbeta på det här sättet är väldigt bra och går självklart mycket snabbare än att bygga från grunden, säger Magnus Nilsson (m), styrelseordförande i Signalisten.

Förutom de fyra nya lägenheterna som blir om ett rum och kök kommer även nya förråd att byggas som hyresgästerna får möjlighet att hyra. Borådet får också ett nytt utrymme som ska fungera som ett annex till den befintliga borådslokalen inom kvarteret. Även korridorer på samtliga våningsplan målas om och ny belysning sätts upp.