Signalisten får parkeringsuppdrag från Solna stad

Signalisten får parkeringsuppdrag från Solna stad

Signalisten har fått i uppdrag att ta över uthyrning av Solna stads samtliga parkeringsplatser. Det beslutades av Solna stad den 2 december och av Signalistens styrelse den 10 december.

Totalt omfattar uppdraget uthyrning av cirka 4000 parkeringsplatser på mark och i garage i hela kommunen. För parkeringsplatser på mark skrivs överenskommelsen som arrendeavtal och för garage som hyresavtal. Övertagande sker från den 1 juli 2020.

– Signalisten har lång erfarenhet från uthyrning av bostäder, parkeringar på egen mark och även uthyrning av bostäder för nyanlända på uppdrag av Solna stad. Att vi nu samordnar uthyrningen av våra parkeringsplatser gör att vi kan erbjuda en smidig och effektiv process som gynnar Solnaborna, säger Magnus Nilsson (M), styrelseordförande på Signalisten.

För att hantera uppdraget kommer Signalisten att starta en ny avdelning som hanterar uthyrning av parkering och verksamhetslokaler. Signalisten har idag 2700 egna parkeringsplatser inklusive garage.

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och 170 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna.