Ny förvaltningschef på Signalisten

Robert Engholm har rekryterats till rollen som förvaltningschef hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna och får ansvaret för hela företagets förvaltningsområde.

Robert har mer än 20 års erfarenhet från fastighetsbranschen och kommer närmast från Stockholmshem AB och rollen som områdeschef. Han har även arbetat på Huge Fastigheter, ISS och HSB Stockholm.

– Jag ser fram emot den kommande tiden på Signalisten och tjänsten som förvaltningschef. Det ska bli inspirerande att både få bidra till och vara en del av Signalistens arbete i Solna. Det är en oerhört intressant och expanderande del av länet, säger Robert Engholm.

Robert Engholm kommer att ansvara för förvaltningen av hela Signalistens bestånd som från att ha varit uppdelad i två distrikt (norr och söder) nu slås samman till en gemensam avdelning. Han kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

– Att ha en gemensam förvaltningsorganisation ger oss möjlighet att arbeta gemensamt och enhetligt vilket gynnar både oss och våra hyresgäster. Roberts breda erfarenheter inom stadsbyggnad och förvaltning tillsammans med flerårig erfarenhet som ledare är värdefullt för oss och företagets fortsatta utveckling, säger Per Anders Hedkvist, VD på Signalisten.

Robert tillträder sin nya tjänst på Signalisten efter sommaren 2017.

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och 170 lokaler i fastigheter runt om i Solna.