Stark lokal närvaro och leverenskapacitet avgörande när SJ väljer Sigma som ramavtalsleverantör för IT-konsulttjänster

Det börsnoterade IT-konsultbolaget Sigma blir en av vinnarna när SJ tecknar ramavtal gällande konsulttjänster inom IT. För Sigma innebär avtalet att man fått en helt ny kund samtidigt som möjligheten att växa på Stockholmsmarknaden ökar. Som ett led i arbetet med att tydliggöra sina arbetsprocesser har SJ valt att genomföra en större strategisk upphandling. Syftet är att knyta ett antal långsiktiga samarbetspartners för ökad kvalitet och kostnadseffektivitet. Sigma är en av flera utvalda ramavtalsleverantörer gällande IT-konsulttjänster för hela SJ-koncernen inklusive dotterbolag. Avtalet är tecknat på tre år. - ”Valet av Sigma som ramavtalsleverantör baseras till stor del på att Sigma är en trygg och stabil leverantör med bredd samtidigt som de har en mycket stor leveranskapacitet” berättar David Nilsson, Inköpsansvarig SJ. All utveckling inom SJ sker i princip i Stockholm. Ytterligare en anledning till att SJ valde Sigma var just det faktum att Sigma har en stark lokal närvaro i Stockholm och att det är i Stockholmsområdet Sigma har för avsikt att växa. David Nilsson fortsätter: - ”Kombinationen av 200 konsulter på plats i Stockholm och Sigmas möjligheter att erbjuda hög kompetens inom både nyutveckling och standardsystem var det som avgjorde vårt val”. ” – Fantastiskt roligt att vara utvald leverantör till SJ. Avtalet innebär ytterligare möjligheter när det gäller vår målsättning att öka omsättningen på Stockholmsmarknaden” avslutar Bert-Ola Bångman, VVD Sigma. För mer information, kontakta: Bert-Ola Bångman VVD, Sigma Solutions AB Tel: +46 (0)70 379 05 33 David Nilsson, Inköpsansvarig SJ E-post: david.nilsson@sj.se Sigma - en av Sveriges ledande IT-konsulter Sigma levererar på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. I stark konkurrens rankas Sigma kontinuerligt som en av Sveriges ledande IT-konsulter. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1300 medarbetare i tio länder.