Sigma Technology får utmärkelsen Sweden’s Best Managed Companies 2024 av Deloitte

Sigma Technology, ett ledande teknikkonsultbolag, har utnämnts till ett av Sweden’s Best Managed Companies för sjätte året i följd, därmed säkrande sin ledande ställning. Priset är ett bevis på företagets engagemang att utmärka sig inom fyra nyckelområden: strategisk inriktning, operationell kapacitet, företagskultur och ekonomisk utveckling.

Sweden’s Best Managed Companies är ett prestigefullt erkännande som hyllar enastående prestationer och etablerades av Deloitte 2018. I den senaste genomgången så har en oberoende jury utvalt 21 företag, bland dem Sigma Technology.

Vi är hedrade över att ha fått priset Sweden’s Best Managed Company för vårt sjätte år i rad, säger Carl Vikingsson, vd för Sigma Technology Group. Utmärkelsen är ett vittnesmål över vårt talangfulla teams hängivenhet och ambitiösa arbete, som kontinuerligt strävar efter att leverera exceptionella resultat till våra kunder. När vi blickar framåt, så kommer vi fortsatt vara engagerande i att driva innovation, främja inkludering, och att positiv påverka samhället.

Som föregångare inom Cloud, Digital Transformation, Produktinformation och Embedded & Software-design, så fortsätter Sigma Technology sin ambitiösa strävan att rankas bland marknadens topp 3.

Carl Vikingsson kommenterar fortsatt:

I år så fortsätter vi inte bara att tillhandahålla förstklassiga tjänster inom redan etablerade affärsområden, vi expanderar också vårt tjänsteutbud till att inkludera ERP-tjänster, CIO-rådgivning och licenshantering. Detta övergripande tillvägagångssätt tillåter oss att sköta allt för våra klienter, vägledande dem under varje steg på deras resa mot digitalisering. Vårt senaste förvärv i Kosovo har dessutom breddat vår pool av talanger och stärkt vår utlandsbaserade leveransförmåga, vilket säkerställer att vi kan leverera exceptionell service till ett kostnadseffektivt pris.

Men denna tillväxt handlar inte enbart om våra kunder, fortsätter Carl. Nya tjänsteutbud betyder att ta sig an nya utmaningar, skaffa sig nya kunskaper och att få chansen att ligga i framkanten för den senaste tekniken. Den stärker också vår globala närvaro, bidrar till ännu mer samarbete mellan olika team, och främjar kulturutbyte och att möta nya människor.

Vi är stolta över att dela ut utmärkelsen till dessa 21 bolag och fira deras framgångar. Samtliga bolag på årets lista visar på exceptionellt ledarskap och starkt engagemang för att skapa välfungerade processer och en positiv kultur, säger Therese Kjellberg, partner på Deloitte och ansvarig för Best Managed Companies i Sverige.

Sigma Technologys engagemang för hög kvalité, innovation och hållbarhet, har gett företaget utmärkelserna Best Managed Company och en ranking bland de topp 5 Sveriges Bästa Arbetsgivare av Universum. Företaget stärker därmed sitt rykte som en trygg arbetsgivare och stabil partner inom teknikindustrin.

För ytterliga information, kontakta:

Nataly Lamkén, kommunikationschef vid Sigma Technology Group, nataly.lamken@sigmatechnology.com

Om Sigma Technology Group

Sigma Technology Group, en del av Sigma Group, är ett privatägt globalt teknikkonsultföretag med verksamhet i Sverige, Ungern, Kina, Norge, Tyskland och Ukraina, som levererar internationellt till Europa, USA och Kina. Sigma Technology Group erbjuder den allra senaste kunskapen inom mjukvaruutveckling, produktinformation, design och utveckling av inbyggda system, digitala lösningar, och IT-infrastruktur med expertkonsulter, offshore-leveranser och utvecklingsteam.

För en komplett överblick, besök sigmatechnology.com.

Sigma ägs av Danir AB och har cirka 5,000 anställda och har ett nätverk av partners i 13 länder.

Om Sweden’s Best Managed Companies

Best Managed Companies är en kvalitetsutmärkelse som delas ut till privata svenska företag baserat på kriterier som bedömer strategisk inriktning, operationell kapacitet, företagskultur och ekonomisk utveckling. Programmet grundades av Deloitte i Kanada 1993 och har sedan dess etablerats i över 20 länder runt om i världen. Sweden’s Best Managed Companies lanserades 2018 av Deloitte och i år delas utmärkelsen ut för sjätte gången. En oberoende jury har valt ut de 21 företag som får utmärkelsen i år.

För mer information, besök www.deloitte.se/bmc.

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 5 000 medarbetare i sexton länder. Våra tjänster tillhandahålls av Sigma Technology, Sigma Connectivity, Sigma Industry, Sigma Civil och Sigma Software.

Nataly Lamkén

PR- och kommunikationschef | Sigma Technology Sigma Technology