Jacob Ahlner, Vice VD, Karin Andreasson, VD, Robert Samuelsson, Head of CIO Advisory, Sigma Technology ERP Advisory

Sigma Technology ERP Advisory växer inom CIO-tjänster i Norden

Sigma Technology ERP Advisory, välkända för sin expertis inom SAP-transformation, har meddelat expansion inom strategiska rådgivningstjänster med det nya affärsområdet CIO Advisory som kommer ledas av Robert Samuelsson

Sigma Technology ERP Advisory utökar med strategiska rådgivningstjänster för att kunna möta sina kunder i en mer holistisk syn på digital transformation. Denna satsning stärker Sigma Technologys position som en omfattande lösningsleverantör och adresserar den ökande efterfrågan på ERP-expertis och strategisk IT-rådgivning i Norden.

– Att skilja på affär och teknik är omodernt. Våra kunder efterfrågar effektiv integration vilket driver innovation och ger konkurrensfördelar. Med våra strategiska rådgivningstjänster är vi rustade för att vägleda kund genom stora transformationer och implementera strategier som maximerar deras tekniks affärsnytta, säger Karin Andreasson, VD på Sigma Technology ERP Advisory.

Sigma Technology ERP Advisory utser Robert Samuelsson till chef för CIO Advisory. Robert Samuelsson ansluter sig till Sigma Technology från TietoEvry med imponerande 20+ års erfarenhet inom SAP, affärsprocessutveckling, arkitektur, rådgivningsroller och djup branschkunskap. Roberts senaste roll var chef för SAP pre-sales och produktägare för ”RISE with SAP” på TietoEvry.

– SAP och ERP-system har varit en stor del av min karriär, men det som verkligen driver mig och ligger mig varmt om hjärtat är att vägleda kunder i hur de kan maximera värdet av sitt ERP-system. Att hjälpa våra kunder göra sina affärsprocesser mer effektiva, vilket gör det möjligt för dem att fatta snabbare, mer exakta och hållbara beslut baserat på deras egna data, är något jag verkligen ser fram emot, säger Robert Samuelsson, ansvarig för CIO-rådgivning på Sigma Technology ERP Advisory.

Fokus på Cloud, generativ AI och hållbarhet

Expansionen med strategisk rådgivning är i linje med företagets strategi att driva hållbar förändring i skärningspunkten mellan affär och IT. Genom att erbjuda strategisk vägledning, implementeringsstöd, innovation och integration samt kontinuerlig förbättring, positionerar sig Sigma Technology ERP Advisory som den självklara partnern för alla kunders ERP-relaterade behov.

– Ett exempel där vårt nya erbjudande passar perfekt är när en kund söker råd om hur man implementerar en ny digital plattform för att effektivisera sina logistikflöden. Vi kan gå in och vägleda kunden i att välja rätt teknik, hantera implementeringsprocessen och utbilda kunden i hur man använder det nya systemet. Detta holistiska tillvägagångssätt säkerställer en framgångsrik och hållbar transformation, tillägger Robert.

Sigma Technology ERP Advisorys strategisk rådgivning inkluderar strategisk vägledning med rådgivning och coachning, bedömningar utifrån best practices, projektledning och förändringsledning genom den faktiska implementeringen, identifiering och integration av ny teknik som kan förbättra affärsverksamheten, omstrukturering av affärsprocesser och kontinuerligt förbättringsstöd.

– ERP-system är hjärtat av våra kunders affärer. Vi är glada att vägleda våra kunder genom transformationen som gör deras ERP till strategiska tillgångar,säger Jacob Ahlner, Vice VD, Sigma Technology ERP Advisory.

För mer information, kontakta:

Karin Andreasson, CEO at Sigma Technology ERP Advisory, karin.andreasson@sigmatechnology.com

Robert Samuelsson, Head of CIO Advisory, robert.samuelsson@sigmatechnology.com

Nataly Lamkén, Chief Communication Officer at Sigma Technology Group, nataly.lamken@sigmatechnology.com

Om Sigma Technology Group

Sigma Technology Group, en del av Sigma Group, är ett privatägt globalt teknikkonsultföretag med verksamhet i Sverige, Ungern, Kina, Norge, Tyskland, Kosovo och Ukraina, som levererar internationellt till Europa, USA och Asien. Sigma Technology Group erbjuder den allra senaste kunskapen inom mjukvaruutveckling, produktinformation, design och utveckling av inbyggda system, digitala lösningar, och IT-infrastruktur med expertkonsulter, offshore-leveranser och utvecklingsteam.

För en komplett överblick, besök sigmatechnology.com.

Sigma ägs av Danir AB och har cirka 5,000 anställda och ett nätverk av partners i 17 länder.

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 5 000 medarbetare i sexton länder. Våra tjänster tillhandahålls av Sigma Technology, Sigma Connectivity, Sigma Industry, Sigma Civil och Sigma Software.

Nataly Lamkén

PR- och kommunikationschef | Sigma Technology Sigma Technology