Sigma - ny servicepartner till Swedish Match Distribution

- Hjälper Swedish Match med verksamhetsutveckling och uppgradering av affärssystemet Lawson M3.

Swedish Match Distribution har valt Sigma som servicepartner i ett omfattande projekt. Konkret innebär uppdraget att Sigma ska hjälpa Swedish Match med verksamhetsutveckling och uppgradering av affärssystemet Lawson M3.

Detta är en milstolpe. Dels vann Sigma en prestigefull seger i stark konkurrens och dels är detta det första uppgraderingsprojektet i det nya partnerskapet med Lawson vilket dragit till sig ett stort intresse från både kunder och leverantörer.

"Vi valde Sigma på grund av deras kompetents och det stora förtroende vi fick för Sigmas konsulter när vi tillsammans genomförde en förstudie. Sigmas projektmodell och det projektupplägg som presenterades för oss innebär att Sigma tar ett betydligt större ansvar i projektet" berättar Peter Larsson, ansvarig för IT & verksamhetsutveckling, på Swedish Match Distribution.

"Vi känner stort förtroende för Sigma och deras kompetens och ser fram emot vårt samarbete" avslutar Peter Larsson.

Anders Thern, Sigma berättar:

"Detta är vår första större order efter att Sigma blivit Direct Services Partner till Lawson i Skandinavien. Detta i kombination med vår satsning på att utveckla en egen projektmodell, Complete Project, gör att vi kan visa på ett större kundvärde"

"Vår djupa och breda kunskap om verksamhetsutveckling och affärssystem samt Sigmas erkända och starka varumärke gjorde att vi stod som slutsegrare" avslutar Anders Thern.

För ytterligare information, kontakta:

• Anders Thern, VD Sigma for M AB. Tel +46 703 79 14 06
E-mail: anders.thern@sigma.se

• Peter Larsson, Swedish Match Distribution, +46 8 658 03 71
E-mail: peter.larsson@swedishmatch.se

Om Swedish Match
Swedish Match tillverkar och säljer marknadsledande varumärken inom rökfri tobak, cigarrer, piptobak och tändprodukter. Bolagets produkter säljs över hela världen med tillverkning i 11 länder. Rullande tolvmånadersomsättning till och med december 2008 uppgick till 13 162 MSEK. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).

Swedish Match AB (publ), SE-118 85 Stockholm
Besöksadress: Rosenlundsgatan 36, Telefon: 08 658 02 00
Organisationsnummer: 556015-0756
www.swedishmatch.com