Elva år i rad bland Sveriges bästa arbetsgivare

Elva år i rad bland Sveriges bästa arbetsgivare

Sigma Technology Group har varit bland de bästa arbetsgivarna i Sverige elva år i rad. I år säkrade företaget en 4:e plats och stod bland de topp 5 främsta vinnarna.

Sigma Technology Group grundades med ett uppdrag att sätta människor i fokus och vårda en miljö som främjar individualitet, autenticitet och inkludering och har konsekvent visat förträfflighet i dessa kärnvärden. Bolaget har skapat en företagskultur som erbjuder lika möjligheter för alla, helt opartiskt, oavsett bakgrund, samtidigt som man säkerställer välbefinnandet och livskvaliteten för sina anställda, vilket håller dem engagerade och inspirerade.

Varje år rankar Universum, en välkänd jobbportal i Sverige, arbetsgivare som utmärker sig i att främja intern identitet, vårda anställdas lojalitet och säkerställa nöjda medarbetare. De anställda röstar på de företag som de skulle rekommendera att arbeta för. Denna prestigefyllda utmärkelse är ett bevis på att Sigma Technology Groups orubbliga engagemang för att erbjuda en enastående anställningsupplevelse.

Carl Vikingsson, VD på Sigma Technology Group, säger:

- Att göra en anställning till en överlägsen upplevelse är vårt kontinuerliga fokus och högsta prioritet. Vi firar individualitet och autenticitet eftersom vi förstår att det främjar kreativitet, innovation och en känsla av tillhörighet. Detta lönar sig, våra medarbetare röstar på oss varje år och uppmärksammar varje försök från vår sida att bli bättre för dem. Denna utmärkelse är ett bevis på vårt engagemang för att tillhandahålla en arbetsplats där varje röst hörs och varje talang uppmärksammas.

Universums VD för Nordics & Storbritannien, Claes Peyron, gratulerade företaget och säger:

- För sjätte året i rad är det ett stort nöje för mig att gratulera Sigma Technology Group till ännu en topp 5-placering bland Sveriges bästa arbetsgivare. Det kan tyckas vara en liten prestation, men inget kunde vara mer fel. Detta är resultatet av en mycket medvetet och fokuserat försök att bygga en stark kultur som engagerar och består. Grattis Sigma Technolog Group till årets 4:e plats.

För mer information kontakta:

Carl Vikingsson, VD på Sigma Technology Group,

carl.vikingsson@sigmatechnology.com

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 5 000 medarbetare i sexton länder. Våra tjänster tillhandahålls av Sigma Technology, Sigma Connectivity, Sigma Industry, Sigma Civil och Sigma Software.

Carl Vikingsson

VD | Sigma Technology Group

Sigma Technology Group rankas som Sveriges mest rekommenderade arbetsgivare av Universum.

​Varje år rankar Universum svenska arbetsgivare som lyckas bäst med intern identitet, lojalitet och nöjdhet. I år har Universum utsett bolag vars medarbetare är mest benägna att rekommendera sin arbetsplats till sina kontakter och vänner. Sigma Technology Group vann första plats som Sveriges Mest Rekommenderade Arbetsgivare och kammade även hem tredje plats ibland Sveriges Bästa Arbetsgivare.

Sigma Technology Group är bland topp 3 Bästa Arbetsgivare i Sverige ännu en gång

Varje år rankar Universum svenska arbetsgivare som lyckas bäst när det gäller företagets identitet samt medarbetarnas lojalitet och nöjdhet. Medarbetarna röstar på de bolag de skulle rekommendera andra att arbeta för. Sigma Technology Group kom på tredje plats över Sveriges Bästa Arbetsgivare. Det här är tredje året i rad som Sigma Technology Group är bland topp 3 av Sveriges Bästa Arbetsgivare.