Snart i butik - Säsongens smaker från SIA Glass!

Snart i butik - Säsongens smaker från SIA Glass!

Säsongens härliga smaker från SIA Glass lanseras alldeles snart i butik. JordgubbVanilj, Vit Choklad, Laktosfri Mintkola och trendig Röd Grape. – En klassiker som smakar solig svensk sommar, en fluffig med krisp, en krämig gräddglass fri från laktos och en riktigt pigg sorbet. Säsongens fyra nyheter är efterlängtade. Två av smakerna blev fjolårets storsäljare i glassbarerna och gör nu storstilad entré i butik, säger Rolf Frid som är VD på SIA Glass.

Etta på svensktoppen

Vissa smakkombinationer slår det mesta. Det här är årets tillskott i 1,5-literssegmentet i butik.

– Jordgubbar är gott. Vaniljglass är gott. JordgubbVanilj är etta på svensktoppen i sommar och familjens favorit gissar jag, säger Rolf nöjt. Gräddglassen är krämig och vackert ripplad med jordgubbssylt. En klassiker som är god precis som den är eller som dessert tillsammans med en smulig paj.

Fjolårets storsäljare nu i butik

Vit Choklad, den fluffiga och söta gräddglassen med krispiga chokladbitar var storsäljare i glassbarerna under 2015. Nu kommer den som 0,5 liters njutning i butik. – Vit choklad är en populär smak i dessert-

världen. Pannacotta, mousse och cheesecake i all ära, men jag tror vår gräddglass slår det mesta. Det tog tid innan vi hittade den helt perfekta smaken för att förpackas som SIA Glass, men när den kom förra året så blev det succé menar Rolf.

Efterlängtad laktosfri Mintkola

SIA Glass laktosfria sortiment växer till kundernas glädje. Nu kommer ytterligare en gräddglass, helt utan laktos. Mintkola är efterlängtad. Efterfrågan på laktosfritt är stor, men utbudet av unika och spänn-

ande smaker upplevs ibland som begränsat i butikernas frysdiskar. SIA Glass vill att alla ska kunna njuta av glass som smakar glass – och nya smakmöten som mint och kola. Förra året lanserades populära Mintkola i glassbarerna och nu kommer den äntligen till butikerna i 0,75-litersförpackning.

Trendig Röd Grape

SIA Glass är upptäcktsresande i sorbetvärlden och ofta först ut med det senaste. Nya Röd Grape följer säsongens stora smaktrender; sött och beskt. – Det är kul att SIA Glass fortsätter att hitta guldkornen och att driva sorbetmarknaden framåt. Årets smak är Röd Grape. Passar perfekt som en mellanrätt i en meny för att bryta smaker, som dessert tillsammans med chokladfondant eller för att pigga upp en drink, tipsar VD Rolf Frid.

För mer info kring pressreleasen, vänligen kontakta:

Rolf Frid, VD

0346–71 51 04