När livet leker: Dessertglass - för speciella tillfällen!

När livet leker: Dessertglass - för speciella tillfällen!

WALNUT, LEMONCURD, WHISKY, PISTACIA, VANILLA OCH CHOCOLATE är premiumglass i lyxförpackning. Nu finns de läckra, svarta, ovala SIA Glass-förpackningarna i välsorterade butiker. – Det finns vanlig glass och så finns det SIA Glass. Och så finns det dessertglass för speciella tillfällen när livet leker, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.

Premiumglass i lyxförpackning

SIA Glass finaste gräddglass är premium hela vägen. Dessertglassen är exklusiv med råvaror av högsta kvalitet och lyxig smakinspiration från hela världen. Givetvis i en förpackning som andas genomtänkt design och lyx. – Glass ska göras av äkta svensk grädde, tycker vi. Just denna serie innehåller extra grädde för att locka fram de spännande smakerna lite till. En dessertglass att toppa med när livet leker, säger Stefan Carlsson.

WALNUT är gräddglass med smak av riktig kanadensisk lönnsirap och smakrika, stora nötter med rejält tuggmotstånd. Lyxig dessert tillsammans med en vällagrad whisky.

LEMONCURD är gräddglass med en underbar citronfylld kräm tillsammans med sockersöt spröd maräng. Frisk och syrlig dessert som passar tillsammans med ett fruktigt vitt vin.

PISTACIA är dessertglassen med inspiration från östra Medelhavet där de bästa nötterna skördas. God och utpräglad nötig smak på gräddglass med rostade pistaschnötter.

VANILLA är inte som annan vaniljglass. Det är dessertglass av äkta grädde i bourbónkvalitet. Den krämiga vaniljsmaken är hämtad från Madagaskar och är ansedd som den bästa i världen.

CHOCOLATE är en exklusiv dessertglass med tryffelsås och mjuka tryffelbitar som är inbäddade i len chokladgräddglass. Perfekt som dessert tillsammans med kallt mousserande vin!

WHISKY är en gräddig len dessertglass med smak av exklusiv högklassig single malt whisky. Bästa tillbehöret till denna dessert är salta jordnötter, helt klart.