Goda nyheter från SIA Glass - Sveriges godaste grönaste chokladglass!

Goda nyheter från SIA Glass - Sveriges godaste grönaste chokladglass!

Svenska konsumenter köper nu mest ekologiskt i hela världen*. SIA Glass märker av efterfrågan och ökade försäljningen med 20 procent på sitt ekologiska sortiment under första halvåret och har nu en marknadsandel på 85 procent. – Glass är ett hantverk med mycket känsla och kunskap. Vi utvecklar och tar fram nya spännande smaker inom vårt ekologiska sortiment, som tidigare inte var möjliga att producera. Samarbetet med våra leverantörer är mycket viktigt, säger Rolf Frid som är VD för SIA Glass.

Ekologisk ChokladKola

SIA Glass ekologiska glass är certifierad enligt EU-ekologiska regler. Ett regelverk som syftar till att förse konsumenter med fräscha, smakliga och tillförlitliga livsmedel samtidigt som de naturliga systemen respekteras. – Som det ledande familjeägda glassföretaget i Sverige tar vi ett unikt ansvar för miljön i både produktion och distribution. Målsättningen är att göra Sveriges godaste grönaste glass. Säsongens ekologiska nyhet heter ChokladKola och är en läcker smakkombination av chokladgräddglass och len kolasås.

Höstens lyxigaste nyhet

SIA Glass finaste dessertglass är förpackade i de eleganta svarta förpackningarna. Nu får premiumsortimentet sällskap av smakfulla Hazelnut. – Extra mycket färsk grädde i gräddglassen lockar fram smakerna från de exklusiva råvarorna. Det är hemligheten, enligt våra produktutvecklare. Höstens lyxigaste nyhet är smaksatt med äkta hasselnötspasta och hackade rostade hasselnötter.

Krämigare bullfest

Lagom till Kanelbullens dag den 4 oktober kommer SIA Glass med ytterligare en krämig nyhet. – Vi vill hylla fikakulturen och lyfta den ett snäpp till med glassen Kanelbulle. Krämig gräddglass, len kanelrippel, goda degbitar och krispiga sockerpärlor. Fika mera!

Ladda frysen med Lakrits

Vår lakritspinne har länge varit populär på glasskartan, då den tidigare bara kunnat köpas som stycksak i servicehandeln. Efter att ha fått beställning på flerpack av denna produkt till dagligvaruhandeln i Tyskland, där efterfrågan varit mycket stor - väljer vi nu att lansera denna även på hemmaplan!  Krämig gräddglass med vaniljsmak, saltlakritsrippel och saltlakritsöverdrag säljs numera i 6-pack i butik.

Frågor kring pressreleasen?

Kontakta Rolf Frid, VD