Pressmeddelande -

Shoppinggalleria.se presenterar stolt Glöd Glas & Form som ny butik på Gallerian

Glöd Glad & Form är en kreativ oas i hjärtat av Alingsås som drivs av egenföretagaren Carina Melander. Det är både en butik, ett galleri, en verkstad och en möteslokal för form, design och konst. Förutom egna smycken, inredningsföremål och unika glasarbeten, gjorda i fusingteknik, har Carina utställningar och försäljning även av andra intressanta formgivare.

"Visionen med Glöd Glas & Form är att med skaparglädje smälta samman min mångåriga erfarenhet av grafisk formgivning med glasteknikens fascinerande möjligheter", säger Carina.

Tillverkningsmetod
Färg, form och glasets skiftningar får sin unika gestalt i det som är så speciellt för glasfusing: att smälta samman flera vitt skilda lager av mer eller mindre transparent glas ovanpå varandra. Med speciella effektglas skapas djup och kontraster. Tekniken är mycket gammal och fanns redan för 4000 år sedan hos egyptierna.

Carina tycker att det ska bli mycket spännande att nu börja samarbeta med Shoppinggalleria.se. Louise Olegård som driver Shoppinggalleria.se är mycket glad över att få visa upp Glöd Glas & Forms skaparglädje på Shoppinggallerian, och fortsätter.

"Det är även kul att Glöd Glas & Form är vår första butik i Alingsås".

Glöd Glas & Form har öppet: torsdag-fredag 10-18, lördag 10-15. Extra öppet alla dagar 14-24 december.

Kontaktuppgifter: Ägare till Glöd Glas & Form Carina Melander, Telefonnummer till butiken 0322-120 20, Adress till Glöd Glas & Form: Bankgatan 1, 441 30 Alingsås, Mail: carina.melander@studioglod,se .VD för Shoppinggalleria.se Sweden AB Louise Olegård, Adress till Shoppinggalleria: Flöjelbergsgatan 20C, 431 37 Mölndal, Telefon: 031-350 44 01.

• shoppinggallerian
  • alingsås
  • louise olegård
  • shoppinggalleria
  • webshop
  • smyckeskonst
  • glas
  • glödglas&form
  • smycken

www.shoppinggalleria.se är en shoppinggalleria på nätet där flera fysiska butiker har sin webshop tillsammans med andra kvalitétsbutikers webshoppar. Kunden kan i samma köptransaktion handla i flera butiker samtidigt och välja kortköp med Visa/Mastercard, Paypal eller fakturaköp och avbetalning med Klarna. En kassa för olika butiksköp samtidigt gör det enklare för kunden att shoppa bekvämt. Inga frakttillägg inom Sverige.