Charma på italienska eller zooma in dejten?

Den nya dejtingsajten Shake My World och Medborgarskolan inleder ett nära samarbete för att inspirera singlarna till roliga möten i samband med kunskap och underhållning. Medborgarskolan lanserar under hösten 15 kurser bara för singlar t.ex.
Italienska inför resan, Make up kurs, fotograferingskurs, Italiensk matlagningskurs.Kurserna lanseras i Medborgarskolans kursprogram som skickas ut i dagarna och på shakemyworld.com där kunskapstörstande singlar kan boka sig.

Shake My World utmanar traditionell internetdejting och tar den tillbaka till verkligheten. Bort med pretentiösa dejter och in med aktiviteter där man träffar andra singlar med aktiviteten i fokus. Aktiviteterna arrangeras av både medlemmar och samarbetspartners. Samarbetet med Medborgarskolan ger Stockholms aktiva singlar fler möjligheter än någonsin att förkovra sig och samtidigt ha roligt med andra singlar.

"Det finns nästan 60% singelhushåll i Stockholm. Singlar är en homogen målgrupp som gärna träffar andra singlar och är mer aktivitetsvilliga än andra. Vi har tagit fram skräddarsydda kurser därefter och intresset för singelkurserna ökar. Samarbetet med Stockholms största aktivitetssajt för singlar passar oss perfekt för att nå ut med singelkurserna "
säger Eva Levin, verksamhetschef Medborgarskolan i Stockholm.

"För oss är det viktigast just nu att nå ut med vårt aktivitetskoncept för singlar och samtidigt kunna hitta intressanta aktiviteter för våra medlemmar. Samarbetet med Medborgarskolan ger oss både och. Dessutom finns Medborgarskolan i hela Sverige vilket kommer ge fler aktiviteter och informationssynergier när vi under vintern lanserar aktivitetskonceptet i resten av Sverige" säger Johan Landgren, Sälj och Marknadsansvarig på Shake My World.

För ytterligare information om singelkurserna besök gärna www.medborgarskolan.se/singel.

För ytterligare information:
Johan Landgren, Sälj och Marknadsansvarig Shake My World
0733 733310, johan@shakemyworld.com

Eva Levin, verksamhetschef Medborgarskolan i Stockholm
08 457 57 37, eva.levin@medborgarskolan.se

Om Shake My World
Dejtingsajten Shake My World utmanar traditionell nätdejting och tar den tillbaka till verkligheten. Målgruppen är aktiva singlar som gillar aktiviteter och puls. Företaget är idag efter 6 månader Stockholms största aktivitetssajt för singlar och lanserar sitt koncept i resten av Sverige under hösten/vintern 2008. www.shakemyworld.com .

Om Medborgarskolan
Medborgarskolan är Stockholmsregionens ledande kursarrangör. Över 20 000 personer per termin lär sig mer inom sitt intresseområde genom någon av Medborgarskolans över 1000 kurser I Stockholmsregionen. Information och anmälan: www.medborgarskolan.se .