Sh bygg förverkligar Sagan

Sh bygg förverkligar Sagan

Sh bygg har åter fått förtroendet att nyproducera bostäder på uppdrag av Riksbyggen. Projektet omfattar 112 lägenheter i Gränby, Uppsala. Lägenheterna kommer att upplåtas med bostadsrätter och den blivande bostadsrättsföreningen får det poetiska namnet Kv Sagan.

Sh bygger sedan tidigare 92 bostadsrätter för Riksbyggens räkning genom projektet Brf Solgläntan i Gränby. Kv Sagan blir därmed Sh:s andra stora projekt för Riksbyggen och ett viktigt tillskott för Sh:s nyaste affärsområde Nybyggnad.
– Att få förnyat förtroende från Riksbyggen är ett bevis på att det vi gör är bra. Och det är mycket tack vare alla Sh:s medarbetare i produktionen. Hos dem finns en yrkesstolthet som möjliggör dessa projekt. Om ytterligare 2,5 år när Kv Sagan är färdigt kommer vi att kunna passera ytterligare ett hus och säga ”Det där huset har vi varit med och byggt”, säger Christer Jansson, entreprenadchef på Sh bygg.

Projektet är en totalentreprenad med planerad byggstart i januari 2017 och byggslut i december 2018.