Lars-Gunnar Sjö ny styrelseledamot i Sh bygg, sten och anläggning. Fotograf: Lina Börjesson

Lars-Gunnar Sjö ny styrelseledamot i Sh bygg, sten och anläggning

I samband med bolagsstämman valdes Lars-Gunnar Sjö in i Sh bygg, sten och anläggnings styrelse och kommer med sina 45 års erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen att bidra med värdefull kompetens från beställarsidan.

Sh bygg, sten och anläggnings styrelseordförande Maria Ingelsson berättar att hon är fantastiskt glad att Lars-Gunnar tackade ja till styrelseuppdraget. Hans långa erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen kommer att kunna bidra med värdefull kompetens från beställarsidan.

Lars-Gunnar har under sina 45 år i branschen arbetat som entreprenadingenjör, byggherre, beställare och projektutvecklare och de senaste 16 åren som bygg- och fastighetsutvecklingschef på Uppsalahem. Han har även varit styrelseledamot i Samhällsbyggnadssektorns Etiska Råd, suttit i tre utskott i Byggherrarna varav ett som ordförande och deltagit i Sabos byggherreråd. Idag är han pensionär men aktiv på flera håll bland annat i A-sidan arkitektkontors styrelse och som seniorrådgivare.

— Jag blev glad och stolt när jag fick frågan om att bli styrelseledamot för Sh bygg och jag hoppas kunna bidra till företagets utveckling med min erfarenhet från beställarsidan, säger Lars-Gunnar.

Lars-Gunnar efterträder tidigare styrelseledamoten Kjell Karlsson. Sh bygg, sten och anläggnings styrelse består sedan tidigare av ordförande Maria Ingelsson och ledamöterna Jennie Claesson, Jan Malmberg, Sophia Mattsson Linnala, vd Dalia Ramzi samt arbetstagarrepresentanterna Eva Engvall och Bengt-Åke Gustafsson.

I snart 100 år har vi satsat på långsiktigt och ansvarsfullt byggande. Som ett av Sveriges absolut äldsta entreprenadföretag är vi på Sh stolta och tacksamma över förtroendet att få vara med och bygga din framtid.

Sh bygg har kontor i Uppsala, Upplands Väsby, Enköping och Östhammar. Vi är tillräckligt stora för att ge dig stabilitet och ett helhetsgrepp, men tillräckligt små för en personlig relation.