Erik Backman är Sh byggs nya byggchef

Erik Backman är Sh byggs nya byggchef

Efter en intern rekryteringsprocess har Erik Backman i början av februari 2017 efterträtt Per Almgren som chef för affärsområde Bygg hos Sh bygg.

- Jag är oerhört glad att Erik Backman ville kliva upp och ta på sig ansvaret efter Per Almgren att utveckla byggsidan ännu mer. Det är ett styrkebevis att vi i rekryteringsprocessen kan vaska fram den bästa kandidaten internt, säger Sh byggs vd Lars Svensson.

Innan jul stod det klart att Per Almgren ville söka sig nya vägar i yrkeslivet till sommaren 2017. En rekryteringsprocess sattes i gång med resultatet att Sh kunde presentera en intern kandidat och tack vare det kombinerar vi en bra övergång med god rutin och kännedom om företaget och vår verksamhet.

Erik Backman, berätta om ditt nya uppdrag som byggchef:
- Jag är jätteglad och taggad inför uppgiften. Det ska bli oerhört kul att ta sig an utmaningen tillsammans med mina kollegor. Pär Almgren har lagt en bra grund att jobba vidare från, där jag ansvarar för planering och resultat inom bygg. Stort fokus är på kundrelationer, försäljning och anbudsarbete, säger Erik Backman.

Vilka utmaningar står Bygg inför?
- 2016 var på det stora hela ett bra år, och jag tycker 2017 har goda förutsättningar att fortsätta så.
En sak som jag ser är attjobba för att vi ska ha en bättre framförhållning, så vi kan behålla medarbetarna i våra egna projekt.

Vad ser du fram emot?
- Att få sälja Sh bygg som är ett väldigt starkt varumärke med otroligt duktiga medarbetare. Jag ser också fram emot att få jobba med lagkänslan inom hela firman.

Erik Backman har arbetat på Sh bygg sedan 2010 då han kom till Sh från egen verksamhet. Han gjorde ett kortare uppehåll från Sh bygg under 2014/15 då han var arbetschef på Oljibe.

I över 90 år har vi satsat på långsiktigt och ansvarsfullt byggande. Som ett av Sveriges absolut äldsta entreprenadföretag är vi på Sh stolta och tacksamma över förtroendet att få vara med och bygga din framtid.

Sh bygg har kontor i Uppsala, Stockholm och Östhammar. Vi är tillräckligt stora för att ge dig stabilitet och ett helhetsgrepp, men tillräckligt små för en personlig relation.