Sh bygg utvecklar Uppsala entré!

Sh bygg utvecklar Uppsala entré!

Som en del av Kungsängens utveckling till en framtida stadsdel med boende, kontor och handel arbetar Sh bygg med ett nytt handels- och kontorshus på Kungsgatan 78. Det blir en del av entrén till Uppsalas centrum och skapar 11.000 kvm för 400-600 nya arbetsplatser.

De kommande åren växer Uppsala i snabb takt och befolkningen bedöms 2020 vara närmare 225.000 människor, vilket innebär att handels och servicesektorerna ökar.
– Uppsala växer intensivt och efterfrågan på centrala kontor och butikslägen ökar. Det känns därför oerhört roligt att vara en del av stadens starka tillväxt, säger Lars Åke Strandgren, projektledare på Sh bygg Fastighetsutveckling AB. Vi tycker det är spännande att få arbeta med att utveckla Uppsala och att skapa plats för nya jobb. Att dessutom få stärka Uppsalas attraktivitet genom att ersätta gamla låga industrilokaler mot ett nytt snyggt entréhus för Uppsalas centrum känns riktigt roligt.

Projektet ligger just nu ute för samråd och kommer Förhoppningsvis igång 2016. Titta gärna närmare på samrådshandlingarna här.

Lars Åke Strandgren
e-post: lars.ake.strandgren@shbygg.se