Urban Hedrén var platschef vid renoveringen av Söderfors kyrka. Här står han inne i kyrkorummet under renoveringstiden.

Ros till Sh i två projekt

Sh bygg får idel beröm av två beställare när de tillsammans med vår kundstrateg Irene Lindbäck har utvärderat projekten Söderfors kyrka och ramavtalet med Vattenfall.

- Det jag tycker känns bra i de här fallen är att vi har fått väldigt goda vitsord gällande vår hantering av ekonomin, både i Söderforsprojektet och i utvärderingen av ramavtalet med Vattenfall, säger Irene Lindbäck.

Söderfors kyrka
I Söderfors kyrka har Sh gjort en omfattande renovering som har inneburit att dra om all el, dra in vatten och värme, schakta-, demontera och återmontera delar av kyrkans golv, målat om invändigt, isolerat vinden, renoverat fönster, byggt ut koret samt tillgängliganpassa lokalen.

Det är kyrkorådet i Tierp-Söderfors församling som är beställare av renoveringen och tillsammans med Irene Lindbäck har de gått igenom anbudet, projekteringsskedet och hur överlämningen av projektet skett.

- De är jättenöjda med renoveringen. Vi har haft bra yrkesarbetare och vi har skött arbetsmiljöfrågan på ett väldigt bra sätt med bra säkerhetsrutiner, berättar Irene Lindbäck om utvärderingssamtalet.

Även fast det kanske dröjer till nästa renovering av kyrkan ser de Sh bygg som en framtida partner och på frågan om de kan tänka sig att rekommendera Sh var svaret; absolut!

Ramavtalet med Vattenfall
Sedan knappt ett år tillbaka har Sh bygg ett ramavtal med Vattenfall, där vi har mindre projekt som rör fjärrvärme och då främst läckor.

- Återkopplingen jag får från Vattenfall är att de är väldigt nöjda med oss, trots den korta tid vi har jobbat tillsammans. De tycker vi har skickliga yrkesarbetare och underentreprenörer och de upplever oss som lätta att kommunicera med och bemöter vår uppdragsgivare på ett bra sätt, säger Irene Lindbäck.

Vattenfall uppskattar även att Sh vågar ifrågasätta dem som beställare i de fall vi upplever att något är fel eller kan göras på ett annat och bättre sätt. De berömmer oss även för bra ekonomiska sammanställningar och fakturaunderlag.

Ständigt utvecklingsarbete
Generellt i de utvärderingar Irene Lindbäck gör får Sh bygg bra betyg. I de fall vi får synpunkter tar hon tillsammans med berörd affärsområdes- och platschef fram en åtgärdsplan för förbättringsåtgärder. Ett exempel är att det under hösten har bildats en marknads- och kundgrupp som jobbar vidare med kundrelationsfrågor.

- Vi tar till oss synpunkter där vi kan bli bättre och det finns alltid saker vi kan förbättra, vilket vi jobbar på hela tiden. Det viktiga är att vi har en god relation och god kommunikation med våra beställare. Då är det lättare att lösa saker som uppstår, sammanfattar Irene Lindbäck.