Partneringseminarium invigde Sh's nya Väsbykontor

Partneringseminarium invigde Sh's nya Väsbykontor

Den 1 oktober genomförde Sh bygg ett seminarium om partnering. Som föredragshållare medverkade advokat Håkan Bjerle från Andersson Gustafsson advokatbyrå i Stockholm, Jonny Gustavsson från URKRAFT – Partnering & Ledarskap, chefsjurist Olof Johnson från Sveriges Byggindustrier och projektchef Sören Hill från Landstingsservice i Uppsala.

I seminariet ingick även presentation av Sh byggs förhållningssätt till partnering och en paneldiskussion med föredragshållarna då det gavs möjlighet till frågor. Partnering som metod avhandlades och diskussionen kring partnering som metod var mycket intressant. Det konstaterades att metoden är mycket bra om man startar tillsammans i tidiga skeden, men att komma in i slutskeden gör många gånger det hela lite svårare.

En lyckad aktivitet med god uppslutning, intressanta föredrag och en givande paneldiskussion med bra frågor och många svar pekar på att en uppföljning sker till våren då ämnet tas upp igen.