Team Sportia utökar samarbetet med Göteborgsbyrån Right Thing united

Team Sportia utökar samarbetet med Göteborgsbyrån Right Thing united

Team Sportia anlitade Right Thing united under våren 2014 för att ta fram ett kommunikationskoncept för samarbetet med En Svensk Klassiker. Under första halvan av 2015 har samarbetet vuxit och från hösten 2015 är byrån Team Sportias huvudbyrå.

Team Sportia samlar sina uppdrag hos en partner för att få en enhetlighet genom all kommunikation. Right Thing uniteds profil med både traditionell reklambyråkompetens och inriktning på digital planning och mediastrategi ser Team Sportias reklamchef, Christine Sandstedt, som mycket positivt.

- Right Thing uniteds inriktning och erfarenhet inom retail gör dem till en byrå som kommer att passa oss mycket bra. Vi har ju även haft möjlighet att testa dem i samarbetet kring En Svensk Klassiker och bygga upp samarbetet under en längre period, vilket gör att vi känner oss trygga i vårt val, säger Christine Sandstedt.

På Right Thing united ser man möjligheten till det utökade samarbetet med Team Sportia som ett kvitto på att byråns erbjudande svarar upp mot vad allt fler av dagens reklamköpare söker.

– Vi har valt att satsa på en kompetensprofil som ännu så länge är rätt så unik i branschen. Att Team Sportia nu utökar samarbetet med oss är inte bara väldigt roligt för att det är ett trevligt företag med ett starkt varumärke och otrolig kompetens inom sportretail, det stärker också den känsla vi har haft ett tag, att vi är rätt ute, säger Simon Syrén, kundansvarig och CD på Right Thing united.

Tema Sportia består av ett hundratal butiker som ägs och drivs av enskilda sporthandlare med stark lokal förankring. Detta är något som kommer att ges ännu tydligare utrymme för i kommande kampanjer.

De första resultaten av det nya samarbetet kommer att börja synas i såväl digitala som traditionella kanaler i slutet av augusti.

För mer information, vänligen kontakta:

Christine Sandstedt, Reklamchef
Team Sportia AB
E-post: christine.sandstedt@teamsportia.se

Simon Syrén, Kundansvarig & Creative Director
Right Thing united
E-post: simon.syren@rightthing.se

Team Sportia är en kedja bestående av ett hundratal lokala sporthandlare som tillsammans omsätter drygt 2 miljarder exkl. moms. Gemensamt för våra butiker är att de ägs och drivs av hängivna eldsjälar som själva är aktiva och vet det mesta om det lokala föreningslivet. Och som alla har ett genuint intresse för sportartiklar och gärna delar med sig av sina detaljkunskaper inom idrotter som fotboll, cykling, simning, löpning och längdskidåkning. Genom olika samarbeten stödjer vi ca 1 500 idrottsklubbar och föreningar runt om i landet och sedan 2010 är vi stolt sponsor av En Svensk Klassiker.