Nicklas Österberg Måleri AB i Söderhamn har anslutit sig till branschledande Håndverksgruppen

Svensk FöretagsFörmedling var transaktionsrådgivare när Nicklas Österberg Måleri AB i Söderhamn anslöt till branschledande Håndverksgruppen.

– Intresset för verksamheten var stort och det fanns flera intressenter. Alla parter bidrog till en professionell och strukturerad process som mynnat ut i en väl underbyggd affärsplan där Nicklas Österberg Måleri AB utgör en viktig del i hela koncernen. De har haft en kraftig tillväxt och kan genom denna sammanslagning fortsätta sin tillväxtresa, säger Svensk FöretagsFörmedlings transaktionsrådgivare Urban Strömbom.

Håndverksgruppen AS är en ledande koncern inom ytbehandlingstjänster. Koncernen grundades i Norge 2020, då 30 lokala hantverksföretag gick samman. Nu har man utökat sin verksamhet till Sverige, Danmark och Tyskland. Koncernen omsätter cirka SEK 2,5 miljarder på den svenska marknaden och de över 1 600 hantverkarna gör Håndverksgruppen till marknadsledande i Sverige. Koncernen levererar ytbehandlingstjänster inom målning, murning, golv och kakel.

Tillsammans med Håndverksgruppen kommer Nicklas Österberg Måleri AB att fortsätta leverera högkvalitativa tjänster och expandera inom sitt verksamhetsområde.

Tillträde skedde den 1 oktober 2023.

Urban Strömbom

urban.strombom@sffab.se

Svensk FöretagsFörmedling är en aktiv rådgivare vid försäljning av företag och kommersiella fastigheter. Vi har nationell styrka, arbetar i lokala team, kan köparmarknaden och har egen erfarenhet av att äga företag. Det innebär att vi inte bara har rätt kunskaper om transaktioner. Vi förstår också på djupet, både rationellt och emotionellt, hur det är att sälja sitt företag.