Svensk FöretagsFörmedling - Nationell styrka och lokal närvaro

Både nationell styrka och lokal närvaro

Svensk FöretagsFörmedling består av lokala kontor runt om på många orter i Sverige. Till detta har företaget ett huvudkontor och en central organisation som på olika sätt servar de lokala kontoren genom att skapa ett strukturkapital som alla lokala kontor kan använda. Kombinationen mellan nationell styrka och lokal närvaro har många fördelar.

– Köparna finns över hela landet och letar ofta nationellt efter potentiella förvärv. Då är det faktum att vi också är nationella tveklöst en styrka, svarar Andreas Lindholm, Partner, Transaktionsrådgivare och auktoriserad Företagsmäklare på Svensk FöretagsFörmedling i Linköping, när vi frågar vad som är det viktigaste skälet till att ha en nationell rikstäckande organisation.

Värdet för en säljare att få bud från flera olika budgivare i en säljprocess är högt. Det kan vara olika faktorer från olika budgivare som är viktiga att värdera och avgöra vilken väg framåt man väljer. Här har Svensk FöretagsFörmedling en ovärderlig insyn i aktiva köpare på förvärvsmarknaden både nationellt och lokalt vilket skapar goda förutsättningar för att hitta rätt.

Huvudkontoret är navet och säkerställer den nationella styrkan
Som transaktionsrådgivare har Svensk FöretagsFörmedlingtjänster, processer och arbetsmetoder som är väl utarbetade och väl beprövade. Dessa skapas centralt och innebär att uppdragsgivarna får samma effektiva lösningar och metoder oavsett vilket lokalt kontor de anlitar.

En annan stor fördel när man är rikstäckande och har nationell styrka handlar om kunskap. Den samlade erfarenheten är stor och rådgivarna kan alltid hitta svar på svåra eller komplicerade frågor inom organisationen. Vilken situation som än dyker upp i försäljningsuppdragen, så är det stor sannolikhet att någon annan i den rikstäckande organisationen redan varit med om något liknande.

– Låt oss komma ihåg att vår rikstäckning och vår nationella styrka hjälper oss att få uppdrag, fortsätter Andreas Lindholm. Ibland behöver man visa musklerna och det är vad nationell styrka handlar om.

Internationellt samarbete
Den nationella styrkan gör det också möjligt att samarbeta på internationell nivå. Svensk FöretagsFörmedling har ett ovärderligt nordiskt kontaktnät som inkluderar samarbetsavtal med Connecto i Norge, Virksomhedsbørsen i Danmark och Prevestor i Finland vilket innebär att objekten som ska säljas kan exponeras på en ännu större marknad.

Lokal närvaro ger rätt relationer
Lokal närvaro är en avgörande faktor för att bygga starka relationer och förståelse för lokala marknadsförhållanden. Närhet till kunden kan skapa anpassade lösningar som möter specifika behov samtidigt som insikten i lokala förhållanden underlättar snabb respons på marknadsförändringar, vilket bidrar till att bygga långsiktiga relationer baserade på förtroende och personlig service.

Dessutom stimulerar den lokala närvaron samarbeten med andra lokala aktörer vilket skapar ett starkt affärsnätverk som kan leda till nya möjligheter och ökad tillväxt i regionen.

Att balansera nationell styrka och lokal närvaro
Sammanfattningsvis, att balansera nationell styrka och lokal närvaro är en viktig fråga för en transaktionsrådgivare som Svensk FöretagsFörmedling.

Den nationella styrkan och ett centralt huvudkontor ger möjlighet till utveckling av centrala tjänster, stordriftsfördelar, starkare varumärke, bredare marknadstäckning, bättre tillgång till resurser, högre innovationskapacitet, och förbättrad riskhantering. Dessa faktorer bidrar till att skapa en stark konkurrensposition och långsiktig hållbarhet på marknaden.

Den lokala närvaron innebär en möjlighet att vara nära marknaden, att vara snabbt anpassningsbar till förändringar och en möjlighet att bygga starka personliga relationer.

Svensk FöretagsFörmedling, med 29 lokala kontor spridda över hela landet kombinerar den lokala expertisen med en bred nationell täckning, vilket erbjuder en unik service som gynnar kunderna.

Välkommen att ta kontakt med någon av våra lokala transaktionsrådgivare för ett första kostnadsfritt möte. Du hittar alla kontaktuppgifter här.