SEVAB fortsätter samarbetet med Fibra

Under 2019 arbetade SEVAB med frågan om hur det kommunala stadsnätet ska drivas i kommunen. Arbetet resulterade i beslutet att SEVAB fortsätter samarbetet i Fibra tillsammans med Mälarenergi och Hallstahammars kommun.

Det innebär att SEVAB behåller Fibra som stadsnätsoperatör för stadsnätet i Strängnäs och att SEVAB stannar kvar som delägare i bolaget.

- För SEVAB innebär det att vi tryggar utvecklingen av vårt stadsnät och att vi kan dra fortsatt nytta av att vara en del av ett större nät med betydande marknadspåverkan. Genom samarbetet i Fibra skapar vi goda förutsättningar för en fortsatt digital utveckling i kommunen. För kunderna innebär detta ingen förändring, de får fortsatt tillgång till ett bredbandsnät med ett brett tjänsteutbud, låga priser och en hög tillgänglighet, säger Jan Heiniö, styrelseordförande SEVAB.

Jan Heiniö, styrelseordförande SEVAB, 070-795 26 13.