Bild från Serafim Fastigheters projekt Brf Panorama Ursvik

​Serafim Fastigheter förvärvar byggrätter i Nacka

Serafim Fastigheter förvärvar byggrätter i Nacka

Serafim Fastigheter förvärvar byggrätter i Älta, Nacka. Säljare är Bonava.

Serafim Fastigheter planerar att uppföra 27 stycken radhus om ca 155-160 kvm i äganderättsform. Säljstart kommer ske våren 2018.

”Vi är glada att göra ytterligare en affär med Bonava. Ältadalen är ett spännande utvecklingsområde där vi kommer skapa ett naturnära och familjevänligt boende. Här kommer vi att utveckla välplanerade bostäder till rimliga priser för en bred målgrupp – vilket ligger i linje med vår strategi att utveckla attraktiva bostäder anpassade för medelinkomsttagaren i varje marknadssegment.” säger Rickard Jacobsson, VD Serafim Fastigheter.

Ältadalen ligger i den sydligaste delen av Nacka. I området planeras för ca 200 bostäder i blandad bebyggelse, förskola, äldreboende och parkmark.

Serafim Fastigheter utvecklar bostäder i Stockholm. Bolaget förvärvar råmark, utvecklingsfastigheter och färdiga byggrätter för vidareutveckling till bostäder.

Bolaget ingår i Serafimgruppen. Inom Serafim Fastigheter råder stark entreprenörsanda med ett tydligt fokus på tillväxt och långsiktighet.