Vännerna från Lysekil driver idag digitalbyrån SEO DESIGN

Magnus Sundelin och Henrik Angervall lärde känna varandra redan som barn. De lämnade senare hemorten Lysekil för studier i Göteborg och hade i början bara varandra i den nya staden. Flera utbildningar och arbeten följde innan de tillsammans startade SEO DESIGN utifrån ett av de gemensamma intressena - hur man kan öka sin försäljning med digital marknadsföring.

Fortfarande tycker bägge grundarna av SEO DESIGN att det är roligt att driva digitalbyrå.

– ”Der finns en enorm potential online. Man får vara med och göra stor impact på försäljningen och få även små bolag att blomstra”, berättar Henrik Angervall.

Barndomsvänner från Lysekil

Killarna växte upp i Lysekil, en liten kommun i Bohuslän som på sommaren förvandlas till ett turistparadis med båtliv och bad. Magnus och Henrik lärde känna varandra när Magnus var tio år och Henrik sju.

- "Lysekil är en sådan där liten stad där alla känner alla”, berättar Magnus.

Nio år senare flyttade de till Göteborg dör att studera vidare. Under åren som följde blev det olika studier, bland annat på Chalmers, samt olika jobb. Bägge har arbetat i restaurangbranschen och Magnus drev under en period ett vaktbolag.

Intresse för SEO och ranking i sökmotorer

2004 stardaes SEO DESIGN.

– ”Vi blev någonstans 2001-2002 intresserade av varför olika webbplatser rankade högt på sökmotorn Altavista, detta var innan Google knappt fanns i Sverige”, säger Magnus.

Mer om resan fram till idag och utvecklingen inom digital marknadsföring

• digitalmarknadsföring
  • seodesign