Sensus Barnmusikskola 45år

Sensus Barnmusikskola 45år

Mellan 250 och 300 barn per termin finns inskrivna i de olika grupperna hos Sensus Barnmusikskola. För de allra minsta; 1-3 år, finns sk. föräldra/barn-grupp där föräldrar och barn har roligt tillsammans. Från 3 års ålder är barnen utan förälder med i Musiklek eller Pyttedans. De större barnen får prova på olika musik- och rytminstrument och även enkla danssteg i Musikalgrupperna.
Syftet med Barnmusikskolan är att väcka barns intresse för sång och musik genom noggrann planering och små grupper. Kvaliteten är viktig för att barnen ska känna glädje och trivas.

I år firar Sensus Barnmusikskola 45 år och detta kommer bl a att firas med musik- och teaterföreställningar av och med våra ledare på Arenan, Bibliotekshuset Karlstad den 6 juni, kl. 10.00 samt 11.15.

- Musik är ett bra sätt att öppna dörrar och stimulera barn till att använda sitt språk och sin fantasi, säger Maria Sohlberg som är en av våra omtyckta ledare.

Vill du veta mera? Kontakta Kajsa Ålander eller Margaretha Jonasson, tel. 054-13 71 00
E-post: varmland@sensus.se