Redan 900 anmälda till Kyrkomusiksymposium i Göteborg

Den 14 till 17 september är det dags för det Sveriges tredje Kyrkomusiksymposium. Symposiet äger rum i Göteborg och arrangörerna Svenska kyrkan och Sensus har redan fått ta emot över 900 föranmälningar. – Det är faktiskt rekord. Vi har aldrig förut haft så många anmälda så här tidigt, säger Lars-Ingvar Larsson på Sensus studieförbund och tillägger att det finns plats för några hundra till men att vissa seminarier börjar bli fulltecknade. Symposiet är öppet för kyrkomusiker, präster, förtroendevalda, körsångare och alla andra som älskar kyrkomusik. Besökarna erbjuds fyra välfyllda dagar med seminarier, konserter, utställningar och gudstjänster. – Årets stora namn är King´s College Choir från Cambridge i England där symposiets deltagare kommer att få vara med på de öppna repetitionerna och världssopranen Emma Kirkby som kommer att uppträda med London Baroque. Sedan får vi inte glömma den fantastiska gospelkonserten med The Spirit Chorale of Los Angeles på fredagskvällen, säger Lars-Ingvar. Anmälningarna behandlas i turordning och anmälningsblad beställs hos Sensus på telefon 031-708 39 00. – Det här är ju inte bara ett tillfälle att få lyssna på fantastiska konserter utan också ett unikt tillfälle för hela Sveriges kyrkomusikvärld att träffas och få inspiration. Det sker bara vart fjärde år, säger Lars-Ingvar. För mer information kontakta Lars-Ingvar Larsson, Sensus studieförbund, 070-651 76 93. Sensus erbjuder mötesplatser för lärande, upplevelser och gemenskap och har ett brett utbud av cirklar, kurser, utbildningar och kultur över hela landet. Vi är ett studieförbund som lyfter fram, livsfrågor och mångfald. www.sensus.se