Ett land, två folk - studiematerial om konflikten mellan Israel och Palestina

Dagligen möts vi av rubriker, texter och bilder från konfliktens Israel och Palestina. Lika ofta hör vi människor säga att de inte förstår vad som händer. Det är inte lätt att följa med i händelserna och ännu svårare att förstå sammanhangen. Med studieboken Ett land, två folk vill vi ge en bakgrund till en av vår tids längsta och mest tragiska konflikter. Boken är producerad av Sensus studieförbund och Studieförbundet Bilda. Den omfattar 72 sidor och är rikt illustrerad med foton av bland annat Donald Boström. Samtalsfrågor i marginalen. ISBN 91-86120-72-7. Pris 110 kronor + porto. Vid beställning av fler än tio böcker blir kostnaden 100 kronor/bok. Beställ från Folkbildningsgården tel 08-727 17 05 e-post service.dkss@folkbildning.net