Robert Jansson ny Vice President Operations

SenseAir fortsätter att växa och rekrytera. Robert Jansson, med en lång och bred erfarenhet av att arbeta på ledande positioner, blir ny Vice President Operations.

Vi  är glada att välkomna Robert till SenseAir. Robert har bred erfarenhet och relevant bakgrund för att leda vår Operations avdelning för att möta den potentiella tillväxt vi ser framför oss, säger Christer Engnér VD för SenseAir.

Robert har arbetat på ledande positioner både internationellt och nationellt inom olika teknikinriktade företag.Den internationella erfarenheten gjordes inom Ericsson på ledande positioner både i USA och Kina. Han arbetade därefter några år inom Flextronics där han bland annat tjänstgjorde som Director of Logistics för Affärsområde Northern Europe. Robert kommer närmast från Relacom AB där han bland annat var Director of Operations för en nationell organisation servicetekniker.

– Det känns som en utmaning och ett privilegium att få arbeta på ett framgångsrikt och innovativt företag som SenseAir, säger Robert Jansson.

• senseair

• Hudiksvall

SenseAir AB, är ett expanderande, innovationsbaserat gassensorföretag med miljöinriktning, beläget i natursköna Dellenbygden i Hälsingland. Företaget utvecklar och producerar infraröda  gassensorer och har hela världen som marknad. Med 20 års erfarenhet och samarbete i olika high-tech-konsortier har SenseAir skapat en stor och bred teknikbas samt  ett unikt ´know-how´ i produktionsmetodik för gasmätare  och är  världsledande inom sin nisch. Våra sensorer kan bl.a. användas till: behovsstyrd ventilation, personsäkerhet, växtoptimering, framtidens hälsovård, miljöövervakning ute/inne, energioptimering m.m.

Helen Fredin

Presskontakt Marknadskommunikatör PR- och kommunikation +46 (0)653 - 71 77 42

SenseAir AB lyfter produktionen

SenseAir är antagen till programmet produktionslyftet och påbörjar nu en 18-månaders resa mot högre produktivitet. Produktionslyftet är en nationell satsning för att stärka konkurrenskraften hos mindre och medelstora företag i Sverige.