Semper tilldelas priset som “Årets glutenfria producent 2021”, i Norge!

Semper tilldelas priset som “Årets glutenfria producent 2021”, i Norge!

Norska Celiakiförbundet tilldelar priset för "Årets glutenfria producent 2021", till Semper AS! Priset har delats ut tio gånger tidigare med avsikt att stimulera ett bra utbud av glutenfria produkter på marknaden.

Den 1 februari 2022 tilldelas priset ”Årets glutenfria producent” till ett bolag som uppvisat extraordinär förmåga med att vidareutveckla, bredda sortimentet och driva igenom nya idéer och på så vis uppnått resultat utöver det vanliga. Varje år delar Norska Celiakiförbundet ut priset "Årets glutenfria bedrift". Priset delas ut i tre kategorier: producenter, konditorier och restauranger och är ett tillkännagivande till företag som utmärker sig när det kommer till sitt glutenfria utbud.

Semper är otroligt stolta över att vinna priset som Årets glutenfria producent 2021. Priset betyder oerhört mycket, och är ett fint erkännande med tanke på de långsiktiga investerar som företaget gör med att utveckla produkter och bredda sortimentet till denna viktiga målgrupp. Att bli uppmärksammad med denna fina utmärkelse betyder oerhört mycket för Semper!

- Vi tycker att det är helt fantastiskt, med tanke på allt arbete vi lagt ner över 30 år för att kunna erbjuda denna viktiga målgrupp, en enklare och mer normaliserad vardag. Priset som "Årets glutenfria producent" ger helt klart ett lyft för att fortsätta produktutvecklingen, så att vi kan erbjuda ett bredare och ännu bättre utbud. Vi mycket glada och tacksamma för det fina priset, säger produktchef Mette Bogen.

Nominering: Priset ”Årets glutenfria producent” går till en stark producent:

Semper AS tilldelas priset ”Årets glutenfria producent” för sitt goda, varierade, nyttiga, tillgängliga och ständigt ökande utbud av glutenfria produkter.

Semper har ett brett sortiment av glutenfritt i sitt sortiment, både basvaror för vardagsbruk, mjölprodukter till hembakat och andra glutenfria produkter. De fokuserar på att utveckla både nya produkter och de befintliga i förhållande till smak och hälsa. Produkterna är lättillgängliga i norska butiker och nätbutiker.

- En stor eloge till Semper för deras omfattande utbud av glutenfria produkter, och deras engagemang för att vidareutveckla nya och befintliga produkter vad gäller smak och hälsa, säger Knut H. Peterson Anette Årsland, Secretary General Project Manager Norska celiakiförbundet.

Läs mer om nomineringen och priset på Norsk cøliakiforening: https://www.ncf.no/

Om Semper glutenfria produkter och märkningen "Crossed Grain":

Produkter som har symbolen Crossed Grain på förpackningen är garanterat glutenfria, vilket gör det säkert och tydligt för konsumenten. Alla Semper-produkter har symbolen väl synlig på framsidan av produkterna, vilket signalerar att Semper glutenfria produkter är säkra för dem med celiaki. Crossed Grain-symbolen är en frivillig märkning, och är den mest använda glutenfria märkningen i Europa.

Media kontakt:

Anne Lindfeldt, Corporate Communications Manager Semper Nordic, mobil: 070 2761035,

Anne.lindfeldt@semper.se

Eller

Mette Bogen, Product Manager, Semper Norway, mobil+47 950 54 357

mette.bogen@semper.no

Kategorier

Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper ledande aktör i Norden inom barnmat, glutenfritt och modersmjölksersättning. Huvudkontoret ligger i Stockholm/Sundbyberg och produktionsanläggningar finns i Götene och Falun. Semper har ca 240 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Läs mer på www.semper.se

Sedan 2006 ingår Semper i det internationella livsmedelsföretaget Hero Group. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Hero Group har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder.

Presskontakt Head of Corporate Communication Nordics at Semper AB Nordisk Kommunikations Chef Semper AB +46 70-2761035

Godare matvanor

Om Semper AB:
      Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i Norden inom barnmat, modersmjölksersättning och hälsosamma snacks. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och produktionsanläggningen finns i Götene. Semper AB har ca 300 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget ingår i den internationella livsmedelskoncernen Hero Group. Läs mer på www.semper.se

Sedan 2006 ingår Semper AB i den internationella livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat & modersmjölksersättning, sylt och marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”. Läs mer på www.hero-group.ch