Limited Edition kommer till den glutenfria kategorin - Pepparkakor Apelsin!

Limited Edition kommer till den glutenfria kategorin - Pepparkakor Apelsin!

Helt ny smak och design i begränsad upplaga. Nu flyttar den stora favoritsmaken bland pepparkakor, in i det glutenfria sortimentet. Nyheten som innebär att alla glutenintoleranta får ytterligare möjlighet till variation, och god smak.

Julen är den stora högtiden för pepparkakor och nu lanserar Semper en helt ny designad förpackning att ta med till säsongens alla mysiga sammankomster. De nya pepparkakorna med smak av apelsin är glutenfria, utan tillsatt vetestärkelse, veganska och laktosfria.

Det har funnits en stark efterfrågan om ytterligare en variant av Sempers populära klassiska glutenfria pepparkakor. Nyheten kommer som ett tydligt svar till de som behöver eller väljer att äta glutenfritt; fler nyheter och liknande produkter som finns på standardmarknaden.

-Den runda och goda smaken av apelsin i kombination med övriga kryddor gör kakan svår att motstå och de krispiga pepparkakorna är även runda och fina i formen. Designen på förpackningen andas jul och apelsin. Den är så fin att man gärna tar med den som present till julens alla tillfällen och mingel, finaste och godaste julklappen! säger Jonas Rabo, Senior Produktutvecklare inom Sempers glutenfria produkter.

Den begränsade upplagan av Pepparkakor Apelsin, som är framtagen i vårt lilla bageri på kontoret, är bakad med kärlek och omtanke. Finns exklusivt hos Citygross i begränsad upplaga under en begränsad tid, missa inte det!

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anne Lindfeldt, Communication Manager

Phone: + 46 70276 10 35,

e-mail: anne.lindfeldt@semper.se

Veronica Clausson,Product Manager Gluten-free Sweden

Phone:+46705205540

veronica.clausson@semper.se

empers välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper ledande aktör i Norden inom barnmat, glutenfritt och modersmjölksersättning. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och produktionsanläggningar finns i Götene och Falun. Semper har cirka 240 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget ingår i den internationella livsmedelskoncernen HERO Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Läs mer på www.semper.se