Nu finns Sembos presentkort i butik

Nu finns Sembos presentkort i butik

Marknaden för presentkort är i stark tillväxt i Sverige då allt fler svenskar väljer att ge bort ett presentkort istället för en fysisk present. Sembo har tidigare sålt presentkort via Sembo.se, men finns nu även i presentkortshyllan i butiker runt om i landet.

I veckan lanserades Sembos presentkort i butiker runt om i landet. Första återförsäljare är Coop med cirka 600 butiker i Sverige och fler återförsäljare är på väg. På detta sätt hoppas Sembo kunna ytterligare underlätta för kunden att enkelt och snabbt få tag på en uppskattad present.

- Vi tycker att det känns väldigt spännande att nu synas fysiskt ute i butik. Det finns massor av presentkort från olika branscher men inte för resor och semesterboenden, så vi hoppas att fylla en lucka. Presentkort är den perfekta presenten när du vill överraska eller uppvakta någon och de flesta uppskattar en resa säger Aud J. Bengtsson, Head of Sales & Marketing på Sembo.

Presentkorten kan användas som betalning av något av Sembos 100.000 semesterboenden och finns förladdade med fasta belopp på 749kr och 999 kr och 1.499 kr. Alla varianter av presentkortet är giltiga i ett år.

För mer information, vänligen kontakta:
Aud J. Bengtsson, Head of Sales & Marketing Sembo, 076 653 36 89
aud.bengtsson@sembo.no