Löpsteget – ny tjänst med Malin Ewerlöf som personlig löptränare

Ta din löpning till nya höjder med hjälp av Malin Ewerlöf, aktuell just nu i Mästarnas Mästare, som personlig löpcoach. Nu lanserar Select Wellness i samarbete med Malin Ewerlöf en användarvänlig webbtjänst där du får ett träningsprogram anpassat till din ambition och nivå. Oavsett om du är ovan löpare och vill ha hjälp att ta steget att börja jogga eller om du vill klara milen på under 40 minuter så finns ett program som passar dig.

Du sätter själv ditt mål för 5 km respektive 10 km och blir utifrån det tilldelat ett träningsprogram. Via webbplattformen tar du del av ditt träningsprogram som är en kombination av kondition, styrka och teknik. Malin Ewerlöf förklarar hur du ska lägga upp träningen och demonstrerar tips och teknikövningar med korta filmsekvenser.

För att skapa en extra motivationsfaktor och göra löpningen roligare är Löpsteget uppbyggd som en tävling, som pågår under fem veckors tid. Select Wellness erbjuder såväl företagsanpassade tävlingar och kampanjer där privatpersoner kan delta. Tävlingen är anpassad till alla ingångsnivåer. Du samlar poäng i tävlingen genom att följa ditt träningsprogram. Det spelar alltså ingen roll vem som springer längst, eller snabbast, eller vilken nivå du tränar på. Alla deltagare tävlar på sina egna villkor.

-  Oavsett om du tränar inför ett lopp eller vill få hjälp att komma igång med din löpning så kan jag hjälpa dig att strukturera din träning. Jag ger dig tips på hur du kan lägga upp träningen, ger dig teknikövningar för att utvecklas vidare och den lilla push som kan behövas för att ta steget och ge sig ut i spåret, säger Malin Ewerlöf, personlig löpcoach och fd elitidrottare.

Under våren kommer det finnas flera möjligheter att delta och som företag kan man när som helst få en skräddarsydd tävling enbart för sin arbetsplats. Det är ett alternativ till traditionella friskvårdsaktiviteter och passar alla på arbetsplatsen.

-  Select Wellness har över tio års erfarenhet av att arrangera friskvårdsaktiviteter till företag och vi vet att tävlingsmomentet triggar till att ge det lilla extra. Upplägget bygger på att man kan tävla mot varandra trots att man befinner sig på olika nivåer, vilket gör att alla kan vara med! Många företag deltar i olika lopp, och Löpsteget är ett mycket engaerande och teambuildande sätt att komma i form till detta. Tjänsten fungerar ungefär som en stegtävling, men att man tar det ett steg längre. Ett löpsteg helt enkelt, säger Magnus Häggström, VD Select Wellness.

Läs mer på: www.lopsteget.se

För mer information, kontakta:
Maria Stenström, PR & marknadsföring på Select Wellness
maria.stenstrom@selectwellness.com, 0735-210455