Kom i form med svenska längdlandslaget

Nu har du chansen att träna som och med svenska längdlandslaget, Ski Team Sweden  X-Country. Genom ett samarbete mellan Svenska skidförbundet, Life och Select Wellness kan nu landslagets tränare Lars Selin även bli din tränare. Med hjälp av en enkel webbtjänst får du träningsprogram anpassat för din nivå och ambition. Med korta filmsekvenser och beskrivningar visar landslagsåkarna hur övningarna ska utföras. Och – snö eller inte spelar ingen roll. Du kan själv välja om du vill träna med skidor, rullskidor eller löpträna.

Den 18 februari drar den landstäckande tävlingen Ski Team X-Country Race igång. Tävlingen är öppen för såväl företag som privatpersoner och är anpassad att passa alla nivåer. Lars Selin coachar dig genom övningarna och landslagsåkarna demonstrerar.

Du loggar in på webbplattformen för att ta del av ditt träningsprogram. Det är en blandning av konditions- och styrkeövningar som ska kompletteras med egen vald träning. Här kan du även utmana dina vänner eller kollegor samt få tillgång till bonusmaterial såsom kosttips, information om pulsträning och en övningsbank i skidteknik.

-  Oavsett om du är ute efter att förbättra din skidteknik, komma i form eller bara göra en kul aktivitet så kommer det här passa dig. Skidåkning är en fantastisk träningsform som tränar hela kroppen! Bakom längdåkarnas prestation ligger mycket hårt arbete både på gymmet, i skidspåret och med löparskorna på, säger Lars Selin, tränare för svenska längdlandslaget.

Man får poäng utefter hur väl man följer sitt träningsprogram. Därmed kan alla tävla mot sig själva och varandra på sina egna villkor. Under tävlingens gång lottar vi ut fina priser, bl.a. ett VIP-pass till Världscupsprintern den 20 mars i Stockholm.

-  Select Wellness har över tio års erfarenhet av att arrangera friskvårdsaktiviteter till företag och vi vet att tävlingsmomentet triggar till att ge det lilla extra och verkligen följa sitt träningsprogram. Upplägget bygger på att man kan tävla mot varandra trots att man befinner sig på olika nivåer, vilket gör att alla kan vara med! säger Magnus Häggström, VD Select Wellness.

För mer information, se www.xcountryrace.se

Tävlingsperiod: 18 februari – 24 mars