Friskare arbetsplats på 15 minuter

Kickstarta året med en ny aktivitetstävling som passar alla på arbetsplatsen. Paolo Roberto, en av Sveriges främste personliga tränare, coachar medarbetarna till en bättre hälsa och starkare kropp. Med korta filmer och anpassade träningsprogram peppas deltagarna till 15 minuters träning varje dag, via Select Wellness webbtjänst 15 med Paolo.

Select Wellness har mer än 10 års erfarenhet av friskvårdslösningar till företag och står bland annat bakom succékonceptet stegtävling och tjänsten steg.se. Nu breddas portföljen till att också inkludera funktionell träning, med Paolo Roberto i täten.

Som företag kan man välja att få en skräddarsydd tävling för arbetsplatsen, eller att gå med i den landstäckande tävlingen som drar igång den 4 februari. En tävling varar i 5 veckor och varje dag får deltagarna ett träningspass anpassat efter just sin nivå.

-  En kvarts träning om dagen är överlägset som träningsform eftersom du använder din kropp som redskap och tränar på ett naturligt sätt. Den absolut viktigaste faktorn är att träningen faktiskt blir gjord. En kvart hemma har alla över! säger Paolo Roberto, personlig tränare, författare, programledare.

Paolo Roberto har plockat ut de bästa övningarna från sin tid som kampsportare och elitidrottsman och lägger upp ett program som passar varje deltagares träningsnivå och ambition, på webbtjänsten www.15medpaolo.se.  Oavsett om man klarar av att göra hundra armhävningar, eller två på knä, så finns det träningsprogram som passar.

-  De flesta har säkert varit med i en stegtävling någon gång, och märkt hur tävlingsinstinkten hos medarbetare triggar till att gå längre och därmed förbättra sin hälsa. En stegtävling bidrar även till den sociala gemenskapen på arbetsplatsen och uppskattas av många som en kul aktivitet. Nu kommer vi med något nytt och spännande, men som skapar samma resultat. Med Paolo Roberto som coach hoppas vi kunna inspirera både kollegor och kompisgäng att utmana varandra i funktionell träning, säger Magnus Häggström, VD, Select Wellness.

Liksom andra friskvårdslösningar är 15 med Paolo 100 % avdragsgillt för företag.

För mer information, se www.15medpaolo.se.