Turtle Wax lanserar ny trio i serien Hybrid Solutions

Turtle Wax lanserar ny trio i serien Hybrid Solutions

Nu breddar Turtle Wax sin mycket populära serie Hybrid Solutions ytterligare i och med lanseringen av en produkt för utvändiga plastdetaljer samt rengöringsmedel och impregneringsmedel för cabriolettak, och samtidigt släpps ett supereffektivt rengöringsskum – Spot Clean.

För tre år sedan lanserade Turtle Wax Hybrid Solutions – en serie skapad för de mest krävande bilvårdare, med keramiska tillsatser för absolut bästa resultat. Till en början bestod serien av fem produkter. För två år sedan fick familjen tillökning i form av två produkter specifikt riktade mot svarta lacker samt en mikrofiberduk utan kantsömmar, samtidigt som serien utökades ytterligare med tre produkter i subkategorin Pro. Ifjol växte serien ytterligare - och klev in i bilen - i och med att tre finsprayande mist-produkter lanserades, för interiör, glas och skinn.

Den nya trion
Nu lanseras ytterligare tre produkter i serien Hybrid Solutions, vilket innebär att det idag finns 17 olika produkter i serien, för allehanda ändamål.

* Turtle Wax Hybrid Solutions Trim Restorer är en produkt som fräschar upp, återställer och skyddar solblekta och matta utvändiga plastdetaljer. Graphene & Akryl polymerer återställer glansen och svärtan på bilens utvändiga, olackerade plastdetaljer, och ger mycket bra UV-skydd för att förhindra framtida blekning, oxidering och nedbrytning av solens strålar.

* Turtle Wax Hybrid Solutions Fabric Cleaner är ett rengöringsmedel, primärt avsett för mjuka cabriolettak. Kraftfulla rengöringstensider avlägsnar svår smuts, fett, oljor och fläckar, och produkten har enastående rengöringsprestanda på grönalger, mossa, mögel, vägsmuts och fågelspillning som fastnat på det mjuka cabriolettaket.

* Turtle Wax Hybrid Solutions Fabric Protector är ett impregneringsmedel, primärt avsett för mjuka cabriolettak. Flex-Coat teknologi skapar en smutsavstötande hydrofobisk barriär som skyddar mot vatten och oljebaserad smuts.

Även om de två sistnämnda produkterna är speciellt utvecklade för mjuka cabriolettak fungerar de även bra på samtliga interiöra textilmaterial, som till exempel stolar, mattor och dörrsidor.

– Med en perfekt blandning av de senaste teknologierna inom bilvårdskemi kombinerat med decennier av Turtle Wax erfarenhet vänder sig Hybrid Solutions till de som vill ha det bästa som finns att tillgå inom bilvård, och serien har blivit mycket populär sedan lanseringen för tre år sedan, säger Joakim Stenling, Senior Brand Manager SEAB.

Fläckfritt i bilen
    Spot Clean är ytterligare en nyhet från Turtle Wax, i form av ett supereffektivt, rengörande skum. Triple action OXI Formula rengör och fräschar upp textilier & interiörmaterial genom att ta bort de tuffaste fläckarna, utan behov av en borste. Det tjocka skummet pumpas ut helt utan drivgaser med hjälp av en icke-aerosol trigger, och Odor-X teknologi efterlämnar en fräsch doft som varar i veckor.

Lansering samt priser:
    De fyra nya produkterna finns i butik från och med april 2023 och rekommenderade cirkapriser (inkl. moms) är:

Turtle Wax Hybrid Solutions Trim Restorer (296 ml) 210 kr

Turtle Wax Hybrid Solutions Fabric Cleaner (500 ml) 170 kr

Turtle Wax Hybrid Solutions Fabric Protector (500 ml) 260 kr

Turtle Wax Spot Clean (500 ml) 160 kr

Joakim Stenling, Senior Brand Manager SEAB, tel 08-591 499 23, joakim.stenling@seab.se
    Lennart Thulin, PR-konsult Norsholmen AB, tel 0705-106 106, lennart.thulin@norsholmen.se

Turtle Wax, STP, Armor All och Wunder-Baum är internationellt välkända produkter som finns på de flesta biltillbehörsbutiker och bensinstationer. Mer tekniska produkter som WD-40, Gorilla Glue, Hammerite med flera, distribueras även via gör-det-själva butiker samt järn-, bygg- och färghandel. SEAB Group sysselsätter totalt ca 150 personer i Norden och omsätter cirka 600 miljoner kronor per år. Huvudkontor och lager finns i Sigtuna och i Norge, Danmark och Finland.