TURTLE WAX® DASH & GLASS – ny produkt för samtliga hårda ytor inne i bilen

TURTLE WAX® DASH & GLASS – ny produkt för samtliga hårda ytor inne i bilen

Prisvinnande bilvårdsprodukt för både instrumentpanel och fönsterrutor.

Med Turtle Wax® Dash & Glass uppnår bilägaren ett perfekt resultat och produkten är mycket enkelt att använda på bilens alla inre hårda ytor. Clearvue-teknologin säkerställer kristallklara och rena glasytor utan att lämna några spår efter sig. Polymertekniken fångar omedelbart upp smutsen i rengöringsduken vilket resulterar i en damm- och kladdfri yta samt UV-skyddad instrumentering.

Turtle Wax har med Dash & Glass gjort det enkelt att hålla bilen snygg och till skillnad från andra rengöringsmedel behöver konsumenten inte oroa sig för att få fönsterrengöringsmedel på instrumentpanelen, eller vice versa. Tvärtom – nya Turtle Wax® Dash & Glass kan användas för precisionsrengöring av både panel och fönsterrutor. Den egenutvecklade formulan är en effektiv rengöring på alla inre hårda ytor och det unikt utformade rengöringsmedlet lämnar efter sig en matt finish som återställer interiören i ursprungligt skick.

– Turtle Wax Dash & Glass är en prisvinnande produkt * och ett bra exempel på en ny och modern bilvårdsprodukt som inte bara är effektiv och tidsbesparande, utan som även är mycket enkel att använda, säger Joakim Stenling, produktchef på SEAB.

Den unikt pH-balanserade sammansättningen rengör, fräschar upp och skyddar vinyl, plast och glasytor i ett enkelt steg – bara spraya på och torka av. Produkten är även helt silikonfri vilket eliminerar risken för ett flammigt slutresultat. Turtle Wax® Dash & Glass-rengöring är milt parfymerad och fri från ammoniak.

Pris och tillgänglighet
Turtle Wax® Dash & Glass finns i 500 ml triggerpumpflaska med ett rekommenderat ca pris på 130 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:
Joakim Stenling, produktchef SEAB, tel 08-591 499 23, 0704-80 90 91, joakim.stenling@seab.se
Viveca Löf, marknadschef SEAB, tel 08-591 499 02, viveca.lof@seab.se

*Turtle Wax® Quick & Easy™ Dash & glass™ vann tidigare i år utmärkelsen ”Product of the Year for 2016”. Vinnarna i Product of the year utses efter en omröstning av 40.000 konsumenter i en nationell representativ undersökning utförd av TNS. Turtle Wax Quick & Easy Dash & glass vann i kategorin ”bilvård”. För mer information:www.productoftheyearusa.com

OM SEAB
SEAB etablerades på 60-talet och är idag Nordens största distributör av bilvårdsprodukter. I vår portfölj representerar vi ett stort antal starka varumärken såsom Turtle Wax, Armor All, STP, WD-40, Wunder-Baum, CorroProtect m.fl.
Förutom konsumentprodukter ingår även professionella produkter och serviceanläggningar för bilvård i koncernens erbjudande. Vi sysselsätter totalt 80 personer i Norden och omsätter cirka 365 miljoner kronor per år. Huvudkontoret finns i Sigtuna. Vi tillhandahåller produkter av hög kvalitet för att vårda, bevara och skydda fordon, hem och garage. Med hjälp av starka varumärken skapar vi affärsmöjligheter, lönsamhet och tillväxt för våra samarbetspartners. www.seab.se