Turtle Wax presenterar serien ”Hemma hos Johan”

Turtle Wax presenterar serien ”Hemma hos Johan”

Den 2 april är det premiär för minidokumentärserien ”Hemma hos Johan”, som handlar om det mycket spektakulära bilbygget Turtle Wax Dodge Charger RTR – ett samarbete mellan Turtle Wax och Johan Eriksson som startade 2013.

I serien följer vi en av Sveriges främsta bilbyggare Johan Eriksson, som i samarbete med Turtle Wax i sitt garage i Mora har skapat en bil med hantverkskvalitet och detaljer långt utöver det normala – Turtle Wax Dodge Charger RTR. Bilen bygger på en Dodge Charger från 1968 och har under årens lopp genomgått ombyggnation och finslipats till vad den är idag, ett mästerverk.

Projektet påbörjades 2013, bilen avtäcktes 2017 och har visats upp på ett antal mässor och event världen över, där den har setts och hyllats av hundratusentals åskådare. Med start i påsk kan man ta del av hela processen från start till mål, samtidigt som man lär känna personen Johan Eriksson, i 17 avsnitt på Turtle Wax Sveriges YouTube-kanal.

– I år blir påsken inte bara en höjdpunkt för de som gillar ägg, utan även för bilentusiaster som kommer kunna glädjas åt att ta del av hur Johan och hans team tar sig an utmaningar ner i minsta detalj längs vägen mot projektets fullbordande, säger Joakim Stenling, Senior Brand Manager på SEAB.

De 17 avsnitten är mellan två och fem minuter långa och ett par i veckan kommer läggas ut, med start den 2 april. Redan nu finns en ”teaser” tillgänglig här:

Mer information om Turtle Wax Dodge Charger RTR finns här: http://www.poweredbyjohan.com/dodge-charger-rtr-68/

Joakim Stenling, Senior Brand Manager SEAB, tel 08-591 499 23, joakim.stenling@seab.se