Garanterad lindring för torra fötter

Garanterad lindring för torra fötter

Nu lanserar O’Keeffe’s Healthy Feet Exfoliating – en exfolierande fotkräm som mjukar upp fötterna och avfjällar död hud.

O’Keeffe’s Healthy Feet - en fuktighetskräm för fötterna - får nu sällskap av Healthy Feet Exfoliating i företagets utbud av fotvårdsprodukter. Den nya fotkrämen är perfekt för extremt torr och sprucken hud, till exempel efter vandring eller diverse sportaktiviteter.

Döda hudceller täpper med tiden igen hudens porer och hindrar vanliga, återfuktande krämer från att tränga in i huden och fungera som tänkt. Genom att använda Healthy Feet Exfoliating ungefär en gång i veckan - eller några dagar i rad vid behov - kommer man att hålla porerna fria och hudens yta slät och mjuk, vilket innebär att den dagliga fotkrämen Healthy Feet fungerar optimalt. Produkterna kompletterar alltså varandra.

– O’Keeffe’s Healthy Feet Exfoliating innehåller bland annat mjölksyra, som varsamt exfolierar huden utan att några slipande, fysiska exfolianter används. Den behöver dessutom inte sköljas av utan det är bara att applicera och låta den verka, säger Jonas Björkroth, inköps & marknadschef SEAB.

Healthy Feet Exfoliating är helt fri från mikroplaster och oparfymerad. Den innehåller - förutom mjölksyra - urea som hjälper till att ta bort döda hudceller, sheasmör som mjukar upp huden samt bivax som innehåller mycket vitamin A och hjälper till att stödja frisk hud. Healthy Feet Exfoliating återställer fuktnivån i huden omedelbart och bildar ett skyddande lager ovanpå huden för att förhindra ytterligare fuktförlust.

Skillnaden mellan peeling och exfoliering

Båda metoderna används för att öppna upp porerna och avlägsna döda hudceller, för att få en slätare och mjukare hy. Peeling innebär att små korn i krämen så att säga skrubbar huden – det är alltså en fysisk process. Exfoliering är däremot en kemisk process, där olika syror och/eller enzymer stimulerar cellförnyelsen.

Lansering:

O’Keeffe’s Healthy Feet Exfoliating (85 g) finns i butik nu. Rekommenderat cirkapris 180 kr inkl moms.

Jonas Björkroth, inköps- & marknadschef SEAB, tel 08-591 499 12, 0761-48 02 77, jonas.bjorkroth@seab.se