Erik Rantzow kandiderar för Sverigedemokraterna

Lördag den 19/2 håller Sverigedemokraterna i Landskrona årsmöte. Samtidigt med detta fastställs också valsedeln för valet till kommunfullmäktige i september.

Till listans toppnamn föreslås kommunalrådet Stefan Olsson. Valberedningen föreslår också årsmötet besluta att 25-årige Erik Rantzow, som tidigare haft förtroendeuppdrag för Liberalerna, får plats åtta på valsedeln.

- Jag har haft kontakt med Erik under tiden han bodde i Stockholm och det är därför glädjande att han nu kommer ”hem” och är beredd att göra en insats för SD Landskrona och för Landskronaborna, säger kommunalrådet Stefan Olsson.

- Vi samlar med vår valsedel vanligt folk, med stor bredd i både erfarenheter, kunskaper och infallsvinklar, som på allvar bestämt sig att uträtta något riktigt bra för Landskrona, Erik utgör ett gott tillskott i valrörelsen, med honom får vi både ungdom och erfarenhet och det är värdefullt, avslutar kommunalrådet Stefan Olsson.

- Att Erik valt att ställa upp i valet är mycket glädjande, dessutom föreslås han till styrelsen och jag ser framemot en spännande valrörelse tillsammans, säger partiets ordförande Daniel Engström.

- Äntligen politik på hemmaplan igen, säger Erik Rantzow som under senare år bott och arbetat i Stockholm. I förra valet samarbetade han inom ramen för Medborgerlig Samling med namn som Alexander Bard, Josefin Utas (nuvarande Slöseriombudsmannen) och Katerina Janouch.

- Det går bra för Landskrona, denna utveckling ska fortsätta. Nu måste välfärdens kärna hänga med, äldreomsorgen behöver lyftas på ett helt annat sätt än under Treklöverstyret, fortsätter Rantzow och menar att med ett av världens högsta skattetryck borde vi kunna förvänta oss mer av t.ex. äldreomsorgen.

Sverigedemokraterna har idag stöd för 10 mandat i Landskrona kommunfullmäktige. Fastställer årsmötet valberedningens förslag till kommunvalsedel innebär det att Erik Rantzow tar plats inom det som kallas för valbar plats.

För mer information, kontakta:

Stefan Olsson, kommunalråd

Erik Rantzow