SDS rekryterar klinisk projektledare

Teresa Sandvall, ny klinisk projektledare och kvalitetsansvarig på SDS Life Science, är det senaste tillskottet för konsultbolaget.

Teresa har 20 års erfarenhet från läkemedelsutvecklingen och arbetat både pre-kliniskt och med kliniska studier i fas I-III. Under denna period har hon arbetat både i små och stora företag, samt inom akademin och Stockholms Region.

- Det som lockade mig att jobba med läkemedelsutveckling var drömmen om att hjälpa till att utveckla nya läkemedel som hjälper patienter. Därför är jag väldigt glad över att vara en del av SDS. Det är ett gäng som har oerhört hög kompetens och erfarenhet
, säger Teresa

Har bred kompetens

Teresa kommer att kliva in SDS grupp för kliniska projektledare.

- Teresas gedigna erfarenhet från preklinik ändra fram till fas III gör henne väldigt värdefull då hon kan bidra till många olika kunders utvecklingsprojekt. Att hon dessutom har kunskap inom Quality Assurance betyder mycket för vårt dagliga arbete, säger Maria Fernström, avdelningschef för klinisk projektledning på SDS Life Science.

• klinisk projektledning
  • läkemedelsutveckling