"United för Mänskliga Rättigheter"  kräver mer undervisning

"United för Mänskliga Rättigheter" kräver mer undervisning

Söndagen den 21 mars 2010 samlade medlemmar från "United för Mänskliga Rättigheter" underskrifter på Rosengård, Malmö, och begärde att Statsministern skulle göra en riktig ordentlig insats för att implementera undervisning om den ´Allmänna förklaringen om de mänskliga rättigheterna´ i skolor, högskolor och universitet.

Initiativet togs dagen till ära - det var den Internationella dagen mot rasism och etnisk diskriminering.

"Enda sättet vi någonsin skapar tolerans bland människorna i Malmö är genom att undervisa och förstå ens allmänna rättigheter. Endast då kommer fred och tolerans att skapas till exempel i Malmö, såsom det drömdes av människor som Martin Luther King jr, Nelson Mandela och Gandhi. Och det krävs konstant arbete att genomföra detta. Som humanitetsförkämpen L. Ron Hubbard sade: ´Mänskliga rättigheter borde göras till ett faktum, inte till någon idealistisk dröm´. Det är därför vi samlar på underskrifter", säger Ad Vulto, mänskliga rättighets koordinatör på Scientologi-kyrkan i Malmö.

"United för Mänskliga Rättigheter" i Malmö planerar fler underskriftsinsamlingar runtomkring i Skåne för att uppnå målet med 50.000 underskrifter.

För mer information:

www.humanrights.com