Scientologikyrkans icke religiösa bok "Vägen till lycka" når miljoner

Filmen fångar budskapet i varje moralkodex i boken så att de kan förstås av vem som helst. En ökad medvetenhet om varför dessa naturliga moralkodexar finns är avgörande för lycka och ett bättre liv. Även om filmen särskilt skapats för en ungdomlig publik, fungerar den för alla åldrar.

Vägen till lyckas informationsfilm ses av över 20 miljoner tittare varje år.

Vägen till lycka visas bland annat på polisstationer runtom i Johannesburg, Kapstaden och andra städer i Sydafrika, som en del i ett program för att stävja brottslighet.

Filmen visas regelbundet i köpcentra, flygplatser, järnvägsstationer, stadsbussar, idrottsarenor, konsertsalar, skolor, samlingslokaler och biografer. Den sänds på hundratals TV-stationer och når över 20 miljoner tittare varje år.

"Kulturpalatset" i Jekaterinburg, Ryssland, visar Vägen till lycka. I Guatemala når filmen via tv dagligen en halv miljon människor. I Venezuela, har 28 biografer visat filmen i fyra månader.

"Efter genomförandet av Vägen till lycka-programmet förra läsåret har vi dokumenterade minskningar när det gäller negativt beteende, flagrant, respektlöshet och aggressivt beteende och attityder. Vi har dokumenterade ökningar i ömsesidig respekt och tolerans för varandra och gemensam omsorg för varandra."
-Rektor, USA

"Vägen till lycka uppnår fantastiska resultat. Den levererar verkliga, praktiska metoder för att lösa de problem som eleverna möter under uppväxten genom att lära dem den tydliga skillnaden mellan rätt och fel."
-Rektor, Pakistan

"Brottsstatistiken för grövre brott inom detta område har betydligt minskat för var och en av de fyra första månaderna av året. Med verktyget Vägen till lycka kommer vi vinna och vi kommer att ha en slutlig seger över det förfall som omger oss. "
- Ordföranden Föreningen för Grannskapsförbättring, USA

För mer info. kontakta Stig Andersson Scientologi-kyrkan i Malmö. 040 53 75 80, stig-goethe@hotmail.com.
www.scientologi.se