Sveriges snabbast växande internetföretag ska bli Europaetta

Nu är beviset på plats. Beviset på att InExchange är Sveriges snabbast växande internetföretag. Och dessutom tvåa på den prestigefyllda Deloitte Fast 50.
- Inget annat företag från Skövde har varit på topp 10 på denna lista. Nu siktar vi på att erövra Europa, säger bolagets vd, Thordur Erlingsson, med en ny ståtlig Fast 50-plakett på skrivbordet.

InExchange startades 2008 med en ambition att förenkla och tillgängliggöra e-fakturatjänster. Under företagets fem första år har de slagit den Nordiska marknaden med häpnad. InExchange stödjer inte mindre än 400 affärssystem och är marknadsledande i Norden.
Företaget har för närvarande 60 000 kunder i 40 olika länder i sitt nätverk. Och 2000 nya tillkommer varje månad.
Men det är bara början.
- Nästa mål är att bli ledande i Europa, klargör Erlingsson.
Förutsättningarna för att ta sig till den positionen är redan på plats.
- I januari flyttar vi till nya lokaler i Gothia Science Park och då kommer vi att kunna skruva upp tempot i vår tillväxt. I och med partnerskapet med Visma har vi tillgång till ytterligare 130 000 kunder bara i Sverige. Det blir viktigt för genomslaget av våra tjänster. Att vi dessutom har högsta kreditvärdighet, Trippel A, är ytterligare en avgörande faktor, säger Erlingsson.
För att klara den fortsatta tillväxtresan rekryterar bolaget löpande. I nuläget är man 50 anställda.
- Vi ska vara 65 engagerade medarbetare under 2014. Vi behöver kompetenta personer inom såväl programmering och projektledning som försäljning och support, slutar Thordur Erlingsson.

Mer information
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med Thordur Erlingsson, thordur@inexchange.se eller 070-349 76 13.